کد خبر: ۷۲۱۴۲۷
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸

المپیک ۲۰۲۰ توکیو از دریچه آمار و ارقام

۱۷ رکورد جهانی و برگزاری بازیها بدون تماشاچی از جمله رکوردهای جالب توجه این دوره بازیهای المپیک بود.
المپیک ۲۰۲۰ توکیو از دریچه آمار و ارقام
آفتاب‌‌نیوز :

رقابت های المپیک در این دوره نیز به پایان رسید و اکنون زمان آن رسیده است تا از دریچه آمار و ارقام نگاهی به این دوره از رقابت ها بیندازیم.

ثبت ۱۷ رکورد جهانی

به گزارش استار، اختلال در تمرینات ناشی از همه گیری، با شکستن ۱۷ رکورد جهانی در رشته های ورزشی، شدت رقابت را کاهش نداد. در قایقرانی که شرایط آب و هوایی تاثیر زیادی دارد ۵ رکورد جدید جهانی ثبت شد.

سه رکورد جهانی در دو و میدانی با کارستن وارهولم نروژی در ۴۰۰ متر با مانع مردان، سیدنی مک لاگلین آمریکایی در بخش زنان و یولیمار روخاس از ونزوئلا در پرش سه گام به ثبت رسید.

شش بار رکورد جهانی در شنا زده شد و در تیراندازی نیز شاهد این امر بودیم.

لاشا تالاخادزه وزنه بردار گرجستانی باز هم رکوردشکنی کرد و در یک رویداد ۳ رکورد زد.

صفر تماشاگر

این بازیها بدون هیچ تماشاچی برای محافظت در برابر عفونت کرونا برگزار شد و مربیان، اعضای تیم و مقامات در محل های تقریباً خالی ورزشکاران را تشویق می کردند. این می تواند به معنای ضربه مالی بزرگی برای شهر میزبان توکیو باشد که می خواست بخشی از هزینه برگزاری بازی ها را از فروش بلیت جبران کند.

سازمان دهندگان امیدوار بودند که ۵۰ درصد صندلی ها را پر کنند، اما پس از اعلام توکیو برای چهارمین وضعیت اضطراری به دلیل افزایش تعداد موارد کرونا با ممنوعیت کامل موافقت کردند.

به گفته موسسه تحقیقاتی Nomura این امر به بخش هتل و رستوران شهر آسیب رسانده است و می تواند به ضرر مالی تا ۱۵۱ میلیارد ین (۱.۴ میلیارد دلار) برسد.

۱۱ هزار ورزشکار

حدود ۱۱۰۰۰ ورزشکار در بازی های توکیو در ۴۲ مکان در سراسر ژاپن از جمله جزیره شمالی هوکایدو که به دلیل دمای ملایم تابستان برای میزبانی آخرین رویداد، ماراتن انتخاب شده بود شرکت کرده اند.

ورزشکاران در ۳۳۹ رویداد مدال به نمایندگی از ۲۰۵ کمیته ملی المپیک با یک تیم متشکل از پناهندگان شرکت کردند.

به گفته کمیته بین المللی المپیک، این بازیها از نظر جنسیتی برابرترین دوره بود و تقریباً نیمی از ورزشکاران در مسابقات زنان بودند.

بیش از ۶۵۰ تست کرونا

بیش از ۶۵۱،۲۹۶ آزمایش کرونا برای اعضای خانواده المپیک انجام شد که از این تعداد تنها ۱۵۱ آزمایش مثبت نشان داد.

شش ماه دیگر

پس از توکیو ۲۰۲۰ المپیک زمستانی ۲۰۲۲ از ۴ تا ۲۰ فوریه در پکن برگزار می شود و اکنون پکن اولین شهری است که میزبان بازی های زمستانی و تابستانی است.

پاریس در سه سال آینده ، از ۲۷ ژوئیه ۲۰۲۴ ، میزبان بازیهای تابستانی بعدی خواهد بود و متعهد می شود که بازی ها را تنها با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر میزبانی کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین