کد خبر: ۷۲۱۵۳۸
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰

ادامه همکاری بنا و محمدی در گرو تصمیم رئیس فدراسیون کشتی

قرارداد سرمربیان تیم‌های ملی کشتی تا پایان المپیک توکیو اعتبار داشته و حالا برای ادامه همکاری بنا و محمدی، رئیس فدراسیون باید تصمیم گیری کند.
ادامه همکاری بنا و محمدی در گرو تصمیم رئیس فدراسیون کشتی
آفتاب‌‌نیوز :

پس از نتایج نه چندان مطلوب کشتی گیران در بازی‌های المپیک توکیو، بسیاری از کارشناسان و اهالی فن کادر فنی تیم‌های ملی را مقصر ناکامی‌ها و تغییر رنگ مدال‌ها قلمداد کردند، هر چند این موضوع در ۲ رشته آزاد و فرنگی تفاوتی‌هایی داشت.

تیم ملی کشتی فرنگی در المپیک توکیو با ۲ مدال طلا و برنز محمدرضا گرایی و محمد هادی ساروی در وزن‌های ۶۷ و ۹۷ کیلوگرم به کار خود پایان داد و علیرضا نجاتی، محمد علی گرایی و امین میرزازاده نیز در اوزان ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم از رسیدن به مدال بازماندند تا همان مدال طلای گرایی سپری باشد برای کادر فنی؛ و به احتمال فراوان با توجه به رضایت حمید سوریان نایب رئیس فدراسیون کشتی از عملکرد فرنگی کاران، محمد بنا همچنان به عنوان سرمربی تا حداقل مسابقات جهانی ۲۰۲۱، به کار خود ادامه خواهد داد.

اما تیم ملی کشتی آزاد در بازی‌های المپیک توسط حسن یزدانی و امیر حسین زارع در وزن‌های ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم به مدال نقره و برنز رسید و رضا اطری، مرتضی قیاسی، مصطفی حسین خانی و محمد حسین محمدیان در اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم از رسیدن به مدال محروم شدند. شکست یزدانی در واپسین لحظات و تبدیل مدال طلای او به نقره به علاوه‌ی ناکامی ۴ آزادکار در رسیدن به مدال، موجی از انتقادات را به سمت کادر فنی روانه کرد و با توجه به اینکه غلامرضا محمدی همچون کادر فنی فرنگی مرد طلایی نداشت تا از آن به عنوان سپر استفاده کند مستقیم مورد این هجمه قرارگرفت تا شایعات قطع همکاری او با فدراسیون کشتی قوت بگیرد.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی که پیش از آغاز بازی‌های المپیک توکیو به دلیل نزدیک بودن مسابقات جهانی و المپیک از کادر فنی تیم‌های ملی کشتی برنامه خواسته بود حالا باید در این مجال تصمیم مهمی را اتخاذ کند.

با توجه به اینکه رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ حدود ۵۰ روز دیگر آغاز می‌شود باید دید فدراسیون کشتی قصد تغییر کادر فنی تیم‌های ملی را دارد و یا اینکه با همین نفرات کار را ادامه خواهد داد.

گفتنی است حکم سرمربیگری غلامرضا محمدی و محمد بنا که به امضای وزیر ورزش و جوانان نیز رسیده بود، تا پایان المپیک ۲۰۲۰ توکیو اعتبار داشت، اما با تعویق المپیک، قرارداد جدیدی به امضاء رسید که این قرارداد تا پایان المپیک ۲۰۲۱ اعتبار داشت.

در همین راستا با پایان المپیک توکیو، قرارداد محمدی و بنا نیز به پایان رسیده و حالا همه چیز برای ادامه همکاری با این دو سرمربی جهت حضور در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ به تصمیم و نظر علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی و البته شاید جلسات فنی که برگزار می‌شود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین