کد خبر: ۷۲۱۵۴۴
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳

تجمع هیات‌های عزاداری در اصفهان ممنوع است

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: تجمع هیات‌ها در این دهه ممنوع است و عزاداری‌ها بصورت دسته روی محلی به آنها ابلاغ شده است.
تجمع هیات‌های عزاداری در اصفهان ممنوع است
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین حسین کیانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: توصیه‌های لازم برای برگزاری مراسم این دهه با توجه به شیوع کرونا شده و مسوولان هیات‌های مذهبی استان در این زمینه توجیه شده‌اند.

وی ادامه داد: برخی از مردم دغدغه‌هایی در مورد احتمال تجمع هیات‌ها در این ایام و شیوع کرونا دارند اما اعتقاد ما بر این است که هیات‌های مذهبی و مردم مومن و عزادار نهایت دقت خود را در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک انجام خواهند داد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: کمیته نظارتی هیات‌های مذهبی هر روز برگزار می شود و شهروندان هر گونه تخلف هیات‌های مذهبی در این دهه را از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری‌ها اطلاع رسانی کنند تا به شکایات و اعتراض‌ها در این کمیته رسیدگی شود.

وی با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های این اداره کل برای ماه محرم امسال اضافه کرد: هشت کارگروه مختلف در حوزه‌های تبلیغ، تبلیغ نوین، اعزام مبلغ، اطعام مومنانه، سیاه پوشی، کودکان و نوجوانان، بانوان و رسانه تشکیل شده است.

حجت الاسلام کیانی خاطرنشان کرد: سیاه پوشی خیابان‌ها و معابر شهرها، منازل و هیات‌های مذهبی یکی از برنامه‌های محوری سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان است.

وی گفت: امسال تاکید شده که بجز محیط داخل هیات‌ها، فضاهای بیرونی هم سیاه پوش شود و تا حال و هوای خاصی در استان ایجاد شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی، برنامه ریزی برای اعزام مبلغ به مناطقی که شرایط اعزام و برگزاری مراسم را داشته باشند، انجام شده است.

به گفته وی، نزدیک به ۵۰۰ مبلغ به مناطق مختلف روستاها، محلات شهرها و مرکز شهرستانها و هیات ها و حسینه ها اعزام خواهند شد.

وی تاکید کرد: برگزاری مراسم محرم و صفر امسال بر اساس دستورالعمل‌ها و شیوه نامه های در فضای باز و در یک سوم فضا و در فضای بسته بالاتر سقف ۶ متر و با ظرفیت یک چهارم ابلاغ شده است.

حجت الاسلام کیانی با بیان اینکه سیاه پوشی بعنوان اولویت برگزاری مراسم محرم امسال است افزود: با توجه به وجود شرایط خاص کرونایی و احتمال ایجاد قرنطینه، تاکید ویژه ای بر ایجاد فضایی برای تعظیم شعائر حسینی (ع) شده که سیاه پوشی به نوعی نمادی مهمی در این زمینه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: پنج هزار هیات مذهبی در استان اصفهان وجود دارد و این برنامه‌ها در کارگروه‌ها و هیات‌ها اجرا خواهد شد و برنامه‌های فراوان فرهنگی در این دهه اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: برای هر شهرستانی هشت کارگروه تعریف شده که هر کارگروه سه برنامه دارد و ۳۰ برنامه و ۳۰ اقدام به شهرستانها ابلاغ شده اما برنامه های این ایام از نظر اجرایی فراوان است.

وی گفت: خیمه کودکان و نوجوانان در این ایام راه اندازی خواهد شد و در کنار برگزاری مراسم‌مذهبی راه اندازی خیمه کودکان و نوجوانان و آشنایی آنها با معارف اهل بیت (ع) در دستور کار هیات‌های مذهبی استان قرار دارد.

حجت الاسلام کیانی افزود: فعالیت‌های فراوانی برای بانوان از جمله پویش بانوان حرف آورد برنامه ریزی شده که این پویش، تریبونی آزاد و مردمی برای قشرهای مختلف بانوان در بیان موضوع‌های مختلف محرم محسوب می‌شود تا با بهره‌گیری از پویش حرف آورد، نظرات کارشناسی خویش را به گوش دیگران برسانند.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری مراسم محرم امسال به نوعی بدنبال الگو سازی هستیم اضافه کرد: هیات قرآنی نینوا در مرکز استان به‌صورت زنده از سیمای استان پخش خواهد شد تا هیات‌ها در کنار برگزاری مراسم عزاداری و ابراز ارادت به اهل بیت (ع) ترویج قرآن را هم انجام دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین