کد خبر: ۷۲۱۵۹۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
تبلیغات

چه نوع املاکی در محدوده شمال تهران برای دفتر کار مناسبند؟

اجاره آپارتمان در پاسداران به طور کلی قیمت مشابهی با تجریش دارد. متراژ مشابه ۱۰۰ تا ۱۲۰ متر در پاسداران با ودیعهٔ (رهن) مشابه تجریش با مبلغ اجارهٔ مشابهی همراه است. برای رهن کامل در هر دو محله باید برای یک ملک معمول ۱۰۰ متری، حدود ۷۰۰ میلیون تومان در نظر بگیرید. اندکی بالاتر و پایین‌تر بودن این مبلغ بستگی به امکانات، خیابان و سن بنا دارد.
چه نوع املاکی در محدوده شمال تهران برای دفتر کار مناسبند؟
آفتاب‌‌نیوز :

اگر قصد اجارهٔ آپارتمان در پاسداران و تجریش را برای سکونت یا دفتر کار دارید، باید به عوامل متفاوتی توجه کنید. به قول املاکی‌های مطرح باید بین لوکیشن، سن بنا، متراژ و ویژگی‌هایی از این دست، یکی را انتخاب کنید. رهن و اجارهٔ انواع املاک مسکونی، خانه و آپارتمان در پاسداران و تجریش نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اجارهٔ شما بستگی به ودیعه‌ای دارد که به صاحب ملک می‌پردازید. هرچه ودیعهٔ شما بیشتر باشد، مبلغ اجاره کاهش پیدا می‌کند. در این رابطه نیز همان‌طور که می‌دانید قانون مشخصی نداریم. در این خصوص، سلیقه و انصاف صاحب ملک حرف اول را می‌زند.

قیمت اجارهٔ آپارتمان در تجریش

امروز شما می‌توانید یک آپارتمان صد تا ۱۵۰ متری در تجریش را حدودا با ودیعهٔ (رهن) ۲۰۰ میلیون تومان و با اجارهٔ ماهیانهٔ ۱۵ میلیون تومان در اختیار بگیرید. محله‌ی تجریش تهران از جمله محله‌هایی است که بازار زنده و پویایی دارد. اگر به بافت زنده و محله‌های بانشاط علاقه دارید، تجریش می‌تواند در میان انتخاب‌هایتان قرار بگیرد. دسترسی این محله به اتوبان‌های شهر هم بد نیست و از راه خیابان ولیعصر به اتوبان چمران و مدرس دسترسی دارد. اگر بخواهید در این منطقه چیزی در حدود ۳ تا ۴ میلیون تومان اجاره در ماه پرداخت کنید، باید مبلغ ودیعه را برای ملک‌های ۹۰ متری و ۱۰۰ متری تا ۵۰۰ میلیون تومان بالاتر ببرید. البته متراژ‌های کوچک‌تر (حدود هفتاد متر) را هم می‌توانید در این منطقه پیدا کنید که با ودیعهٔ ۲۰۰ میلیون تومانی، اجاره‌ای حدود ۴ میلیون تومان دارند. این ملک‌ها اغلب یا قدیمی هستند، یا ایراداتی مانند پارکینگ، زیرهمکف بودن و... را دارند. توجه داشته باشید که قیمت‌ها تنوع زیادی دارند. بازهٔ حدودی این منطقه رهن ۲۰۰ میلیون تومان و اجارهٔ ماهیانهٔ ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی است. بسته به افزایش مبلغ ودیعه (رهن) و تغییر ویژگی‌های ملک، این رقم تغییر می‌کند. اگر به دنبال مبلغ پایین‌تر اجاره هستید، باید تا حدود ۵۰۰ میلیون تومان برای ودیعه (رهن) در نظر بگیرید.

اجاره‌ها در محلهٔ پاسداران چگونه است؟

به طور قطع بسته به لوکس بودن ملک، اجاره‌ها بسیار متغیر است؛ بنابراین اجارهٔ بنا‌های لوکس از بنا‌های معمول متفاوت است. محلهٔ پاسداران هم یکی از آن جا‌هایی است که بنا‌های لوکس در آن به وفور دیده می‌شود. علاوه بر این، به نظر می‌رسد با توجه به اطلاعات به روزی که در دیوار مشاهده می‌کنیم، اجاره آپارتمان در پاسداران به طور کلی قیمت مشابهی با تجریش دارد. متراژ مشابه ۱۰۰ تا ۱۲۰ متر در پاسداران با ودیعهٔ (رهن) مشابه تجریش با مبلغ اجارهٔ مشابهی همراه است. برای رهن کامل در هر دو محله باید برای یک ملک معمول ۱۰۰ متری، حدود ۷۰۰ میلیون تومان در نظر بگیرید. اندکی بالاتر و پایین‌تر بودن این مبلغ بستگی به امکانات، خیابان و سن بنا دارد. بررسی اجاره‌ها در پاسداران، این نتیجه را عیان می‌کند که این دو محله تفاوت معناداری با یکدیگر ندارند. قیمت ملک‌ها به سن بنا و لوکسی آن نیز معطوف می‌شود. در هر دو محله، بر اساس عوامل متفاوت، قیمت‌هایی وجود دارد که نشان از تشابه قیمت‌گذاری آن‌ها است.

اجارهٔ دفتر کار در محله‌های پاسداران و تجریش

اگر تصور می‌کنید ملک دارای موقعیت اداری قیمت بالاتر یا پایین‌تری نسبت به ملک مسکونی دارد، در اشتباهید. بررسی‌ها نشان می‌دهد، دفتر‌های اداری در حدود قیمت خانه‌ها در همین منطقه قیمت دارند. شما می‌توانید با ودیعهٔ ۲۰۰ میلیون تومانی و اجارهٔ حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی، در هر دو منطقه یک آپارتمان در موقعیت اداری اجاره کنید. حتی ممکن است با اندکی گذشت از ویژگی‌هایی مانند پارکینگ و آسانسور، بنایی ۱۰۰ متری در طبقهٔ سوم را به قیمت رهن ۶۰ میلیون تومان و اجاره‌ای حدود ۱۰ تا ۱۲میلیون تومان در اختیار بگیرید. توجه داشته باشید که ساختمان بنا و امکانات آن و لوکیشن دفتر اداری، اثر مستقیمی بر قیمت آن خواهد داشت.

چه نوع املاکی در محدوده شمال تهران برای دفتر کار مناسبند؟

جمع‌بندی

برای اجارهٔ آپارتمان یا واحد اداری در منطقه‌های پاسداران و تجریش در متراژ ۱۰۰ متر، باید مبلغ پیش پرداختی (ودیعه یا رهن) در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون را در نظر بگیرید. این مبلغ هرچه بیشتر باشد اجارهٔ شما نیز در بازهٔ ۱۰ تا ۱۵ میلیون تغییر خواهد کرد. بدیهی است اگر شما در پی گزینه‌هایی برای رهن کامل هستید، باید ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان برای خانه‌های معمولی هزینه کنید. در صورتی که متراژ و ویژگی‌های دیگر مانند سن بنا، موقعیت و... بهتر شود این مبلغ نیز بالاتر خواهد رفت. این مبلغ در مورد دفتر و آپارتمان‌های مسکونی تقریبا یکسان بوده و تفاوت معناداری بین آن‌ها وجود ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین