کد خبر: ۷۲۱۶۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷

جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس؛ ایجاد سامانه الکترونیکی برای رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی

نماینده شاهرود در مجلس شورای اسلامی جزئیات جلسه غیرعلنی صبح امروز نمایندگان را تشریح کرد.
جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس؛ ایجاد سامانه الکترونیکی برای رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی
آفتاب‌‌نیوز :

«علی‌اصغر خانی» نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز (چهارشنبه) بیان داشت: بررسی سامانه‌ای الکترونیکی به‌منظور آسان‌سازی فرآیند رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی در دستورکار جلسه غیرعلنی قرار داشت.

وی با ابراز اینکه در این جلسه نحوه استفاده از سامانه الکترونیکی برای آسان‌سازی فرآیند رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی توضیح داده شد، افزود: بر اساس این سامانه، وزرا اطلاعات خود را وارد سامانه می‌کنند و نمایندگان در جریان اطلاعات و سوابق و برنامه‌های آنها قرار می‌گیرند.

نماینده مردم شاهرود در مجلس با تأکید به اینکه بر اساس این سامانه بُعد نظارتی مجلس تقویت می‌شود، ادامه داد: درواقع قرار است تمام فرایندی که نمایندگان طبق آیین‌نامه برای رأی اعتماد به وزرا انجام می‌دادند از این به بعد بر اساس سامانه و نرم‌افزاری که تهیه شده است، انجام شود.

به‌گفته خانی در صورت فعال شدن این سامانه از این به بعد بررسی سوابق، برنامه‌ها و برای رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی، نظارت، سؤال و همچنین استیضاح از زمانی که وزیر به مجلس معرفی می‌شود تا زمانی که از دولت می‌رود بر اساس این سامانه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: هدف از تشکیل این سامانه این است که نظارت نمایندگان بر عملکرد، کارکرد و توانمندی وزرا قوی‌تر و بابرنامه‌تر شود.

نماینده شاهرود اضافه کرد: پیشنهاد دیگری که در این جلسه مطرح شد این بود که با توجه به اینکه تعداد طرح‌های 2فوریتی زیاد است، کمیسیونی تشکیل شود تا موضوع 2فوریتی بودن طرح‌ها را بررسی کند و در صورت تأیید این طرح‌ها به هیئت رئیسه ارائه شود و در غیر این صورت طرح به‌صورت عادی در جلسه علنی اعلام وصول و به آن رسیدگی شود.

پیشنهاداتی که در جلسه غیرعلنی مطرح می‌شود برای اجرایی شدن نیاز به رأی نمایندگان در جلسه علنی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
0
0
مجلس باید جلساتش علنی باشد هرروز که نمی شود به عناوین مختلف جلسه غیر علنی بگذارید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین