کد خبر: ۷۲۱۶۵۰
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰

خرید ۶۳۰ واگن برای مترو تهران به کجا رسید؟

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه اعلام کرد: به منظور بررسی قرارداد فاینانس خرید ۶۳۰ دستگاه واگن و گشایش اعتباری آن، جلساتی با نمایندگان بانک‌های کشاورزی و شهر برگزار می شود تا این فرصت استثنایی از دست نرود.
خرید ۶۳۰ واگن برای مترو تهران به کجا رسید؟
آفتاب‌‌نیوز :

"علی امام" افزود: طبق مصوبه شورای اقتصاد، هزینه‌های قرارداد خرید ۶۳۰ دستگاه واگن برای تجهیز ناوگان شبکه حمل و نقل ریلی مترو تهران باید توسط دولت تامین شود و در این راستا سازمان شهرداری‌ها به عنوان دستگاه اجرایی مرتبط در سال ۱۳۹۶ اقدام به برگزاری مناقصه و عقد قرارداد مربوط کرده است.

وی اظهار داشت: طبق مفاد قرارداد منعقد شده، جهت عملیاتی شدن فاینانس مورد اشاره و بابت پیش پرداخت و هزینه‌های مرتبط با گشایش اعتبار اسنادی، نیاز به حدود چهارهزار میلیارد تومان منابع است و باتوجه به مصوبات قانونی قبلی، به تازگی از شهرداری تهران درخواست تامین ۵۰ درصد پیش پرداخت این قرارداد شده است این در حالی است که شهرداری تهران اعتباری در سال ۱۴۰۰ در این خصوص ندارد و تعهدی در این خصوص نداشته است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) خاطرنشان کرد: برای تسریع در گشایش اعتبار اسنادی و تحقق قرارداد مذکور، بزودی جلساتی با محوریت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها (به عنوان کارفرمای قرارداد) با نمایندگان بانک‌های کشاورزی و شهر برگزار خواهد شد که امیدواریم دولت با تامین کل ۱۵ درصد پیش پرداخت هزینه‌های مرتبط با خرید ۶۳۰ دستگاه واگن از هر طریق ممکن، به کمک‌های خود برای توسعه حمل و نقل عمومی شدت بخشد.

به گزارش ایرنا، چندسالی است که قرار خرید ۶۳۰ دستگاه واگن با شرکت چینی مطرح شده اما هنوز این قرار داد عملیاتی نشده و احتمال منتفی شدن این قرار داد نیز وجود دارد.

موضوع حمل و نقل عمومی و همچنین کمبود واگن در ناوگان مترو تهران یکی از موضوعات مهم مدیریت شهری جدید پایتخت است که ضروری است در این بخش اقدامات فوری انجام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین