کد خبر: ۷۲۱۶۶۸
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶

به ️دو هفته تعطیلی مطلق نیاز داریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: دو هفته تعطیلی مطلق در کشور واقعا نیاز است، دو هفته‌ای تعطیلی کامل که ترددها به صفر برسد و کنترل شدید اعمال شود نه دوهفته‌ای که مردم عازم سفر شوند.
به ️دو هفته تعطیلی مطلق نیاز داریم
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر حسین فرشیدی ظهر امروز (۲۰ مردادماه) در سومین نشست سال ۱۴۰۰ با رسانه های استانی و کشوری، افزود: ابتدا روز خبرنگار را به تمامی عزیزان در رسانه های استانی و کشوری تبریک گفته و در این روزهایی که دنیا درگیر سنگینی بار خبرهای نادرست نسبت به درست شده، کار شماها در تهیه گزارشهای صحیح، انتقال مشکلات و ارائه راهکارها به مسئولین، انتشار اخبار مفید به مردم و ایجاد توازن در جامعه خبری، بسیار مشکل و سخت شده است.

وی با بیان اینکه امیدوارم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم راه ابا عبدالله الحسین (ع) را ادامه دهیم، تصریح کرد: خواهش می‌کنم شهروندان برای سلامتی خود، همراهان و کسانی که برای عزاداری تجمع می کنند، تمامی پروتکل ها را رعایت کنید و ناآگاهانه باعث انتقال ویروس نشویم.

فرشیدی با اشاره به اینکه متاسفانه شاهد عدم رعایت دستورالعمل ها در این چند روزه در مراسم‌ها هستیم، اظهار کرد: ️دو هفته تعطیلی مطلق در کشور واقعا نیاز است، دو هفته‌ای تعطیلی کامل که ترددها به صفر برسد و کنترل شدید اعمال شود نه دوهفته‌ای که مردم عازم سفر شوند.

وی با بیان اینکه قطع زنجیره بیماری یک ضرورت است، اضافه کرد: باید ترددهاب غیرضروری به استان و حتی پروازها محدود شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه به طور میانگین، روزانه ۵۰ تخت به بیماران کرونایی اختصاص داده ایم، اضافه کرد: تاکنون ۳۸هزار و ۳۶۴ دوز واکسن برکت در هرمزگان تزریق شده است که معادل ۱۰ درصد کل واکسن‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه بدتر از سوش دلتا دارد به ما نزدیکتر می شود، فقط از طریق شکست زنجیره می توان از این فاجعه جلوگیری کرد، اظهار کرد: همچنان داروی مستقیمی برای کووید تولید نشده است. باید رعایت پروتکل ها با شدت بیشتری انجام شود.

فرشیدی با اشاره به اینکه سوش دلتا حتی در فضای باز و استفاده از یک ماسک می‌تواند باعث آلودگی فرد شود، عنوان کرد: نگران تجمع های عزاداری حتی در فضای باز هستیم، متاسفانه در دو هفته اخیر، روزانه باعث افزایش فوتی های زیادی بوده ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین