کد خبر: ۷۲۱۸۱۳
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵

ژاپن ادعای زالی را تکذیب کرد

سفارت ژاپن در تهران اظهارات علیرضا زالی به نقل از سفیر ژاپن در تهران درباره خرید واکسن کرونا را صحیح ندانست و اعلام کرد: دولت‌های ژاپن و ایران و سفارتخانه‌های هر دو کشور از نزدیک همکاری کردند تا اهدای واکسن‌ها محقق شود.
ژاپن ادعای زالی را تکذیب کرد
آفتاب‌‌نیوز :

سفارت ژاپن در تهران امروز (پنجشنبه) در صفحه توئیترش در واکنش به نقل قول «علیرضا زالی» فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران از سفیر ژاپن در تهران درباره خرید واکسن کرونا اعلام کرد: "نقل قول جناب سفیر که در این مقاله آمده و مربوط به اهدای واکسن‌های آسترازنکا ساخت ژاپن از کشور ماست، صحت ندارد."

این سفارتخانه در توئیت دیگری اعلام کرد: «دولت‌های ژاپن و ایران و سفارتخانه‌های هر دو کشور از نزدیک همکاری کردند تا اهدای واکسن‌ها محقق شود. ‏ما صمیمانه امیدواریم که این اهدای واکسن‌ها به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ایران و تقویت روابط بین دو کشور کمک کند.»

«علیرضا زالی» فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران در اظهاراتی عنوان کرده است: سفیران ما در کشورهای خارجی به دنبال تأمین واکسن نبودند. با سفیر ژاپن صحبت کردم، گفت اصلا سفیر ایران دنبال واکسن نیامده است. این چه دیپلماسی‌ای است؟

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه نیز در واکنش به اظهارات زالی در اینستاگرام نوشت: بیش از ۲۴ میلیون واکسن ‌وارداتی تاکنون و بیشتر نیازهای تولید داخلی را کدام دستگاه علیرغم تحریم و همه کارشکنی‌ها و... وارد کشور کرده است؟

«توشیمیتسو موتگی» وزیر خارجه ژاپن چندی پیش از تصمیم این کشور برای اهدای ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دُز واکسن «آسترازنکا» ساخت این کشور به ایران در قالب برنامه «کوواکس» سازمان ملل خبر داده و این میزان واکسن وارد ایران شد.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سفیر پیشین ایران در توکیو نیز در پی ورود اولین محموله واکسن اهدایی ژاپن به ایران در توئیتی به زبان ژاپنی از دولت و ملت ژاپن صمیمانه قدردانی کرد و نوشت: از دولت و مردم ژاپن صمیمانه تشکر می‌کنم.

ژاپن ادعای زالی را تکذیب کرد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین