کد خبر: ۷۲۱۸۵۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰

نحوه سرویس جدید استعلام چک‌های صیادی

سخنگوی اجرای قانون جدید چک درخصوص «سرویس استعلام چک براساس اقلام اطلاعاتی» توضیحاتی ارائه کرد.
نحوه سرویس جدید استعلام چک‌های صیادی
آفتاب‌‌نیوز :

آمنه نادعلی زاده اعلام کرد: از ابتدای سال جاری قانون جدید چک اجرایی شده است و دارندگان چک‌های جدید ملزم هستند، اطلاعات مربوط به چک را در سامانه صیاد ثبت کنند و چک را تحویل گیرنده بدهند. گیرنده چک نیز ضروری است نسبت به تأیید چک اقدام کند تا بتواند وجه چک را دریافت کند.

به گزارش بانک مرکزی، وی افزود: با سرویس جدیدی که برای گیرندگان در نظر گرفته شده است، افراد می‌توانند با مراجعه به وب سایت بانک مرکزی استعلام لازم را انجام دهند و پس از حصول اطمینان از ثبت شدن چک نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

سخنگوی اجرای قانون جدید چک ادامه داد: دریافت کننده چک می‌تواند در زمان مبادله چک و دریافت آن با استفاده از این خدمت و وارد کردن مبلغ و تاریخ چک و کد ملی و شناسه صیادی برای استعلام چک اقدام و اطمینان حاصل کند که که این چک به نفع گیرنده ثبت شده است.

وی گفت: گیرنده چک بعد از اطمینان خاطر از ثبت چک می‌تواند تایید چک را بعدا در سامانه صیاد انجام دهد. این خدمت بیشتر مورد استفاده شرکت‌های پخش و بازاریاب‌ها و افرادی است که در طی روز تعداد زیادی چک را دریافت می‌کنند.

نادعلی زاده افزود: این سرویس در واقع استعلام فوری و سریع است که در لحظه مبادله چک انجام می‌شود و برای اطمینان از این است که صادرکننده ثبت چک را انجام داده است. برای استفاده از این خدمت افراد باید به وب سایت بانک مرکزی مراجعه کنند و در بخش قانون جدید چک و قسمت استعلام چک با وارد کردن اقلام اطلاعاتی استعلام را دریافت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین