کد خبر: ۷۲۱۹۲۵
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹

چند وزیر پیشنهادی رئیسی، اصفهانی هستند؟

بررسی سابقه وزرای پیشنهادیِ رییس جمهور نشان می‌دهد که اگر همین افراد از مجلس رای اعتماد بگیرند، تنها دو وزیر از خطه اصفهان به هیات وزیران راه پیدا خواهند کرد.
چند وزیر پیشنهادی رئیسی، اصفهانی هستند؟
آفتاب‌‌نیوز :

برخی از جایگاه‌های مهمِ کشوری و لشکری به اصفهانی‌ها تعلق داشته و دارد؛ مثلا، آیت الله جنتی، دبیر شورای نگهبان، سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار اشتری، فرمانده ناجا، عبدالعلی علی عسکری، رییس سازمان صداوسیما و حجت الاسلام محسنیِ اژه ای، رییس قوه قضاییه از جمله مسئولانِ فعلیِ کشور هستند که محل تولد آن‌ها استان اصفهان بوده است.

رییس جمهور، دیروز اسامیِ وزرای مورد نظرش را به مجلس فرستاد و حالا قرار است که از روز شنبه هفته آینده، بحث‌های تخصصی در خصوص آن در مجلس مطرح و بعد از عاشورا، جلسات رای گیری برگزار شود.

در حالی که اصفهانی‌ها در جایگاه‌های کلانِ کشور جایگاهی ویژه دارند، اما بررسی سابقه وزرای پیشنهادی نشان می‌دهد که در بین ۱۹ وزیرِ پیشنهادیِ سید ابراهیم رییسی، تنها نام دو اصفهانی به چشم می‌خورد؛ وزیر جهاد کشاورزی و وزیر نیرو؛ و حالا توضیحاتی درباره سوابق این دو:

سید جواد ساداتی‌نژاد (جهاد کشاورزی)

وی متولد سال ۱۳۵۱ کاشان و دکترای آبخیزداری گرایش هیدرولوژی از دانشگاه دولتی مسکو و رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس یازدهم است.

وی فعالیت اجرایی خود را از سال ۷۳ از جهاد سازندگی کاشان شروع کرده و از دوره دهم مجلس شورای اسلامی، نمایندگیِ مردم کاشان و آران و بیدگل را برعهده دارد.

معاونت پارلمانی وزارت علوم در دولت دهم، ریاست دانشگاه کاشان، معاون ادارای و مالی دانشگاه تهران و دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای علوم، تحقیقات و فناوری کشور از جمله فعالیت‌های علمی و اجرایی وی است.

علی اکبر محرابیان (نیرو)

وی متولد سال ۱۳۴۸ خوانسار و دانش آموخته مهندسی عمران از دانشگاه علم و صنعت ایران و کارشناسی ارشد اقتصاد از دانشگاه تهران، درحال حاضر دانشجوی دکترای اقتصاد واحد علوم تحقیقات و در مرحله دفاع از پایان نامه با موضوع: اثرات آزادسازی تعرفه برق بر رشد اقتصادی و رفاه خانوار با رویکرد اقتصادی مقاومتی است.

وزیر صنایع و معادن در دولت‌های نهم و دهم، دستیار ویژه رئیس جمهور و مجری طرح مهر ماندگار (با هدف تکمیل و راه‌اندازی صد‌ها طرح کلان کشور به ویژه در حوزه سد، نیروگاه، آبرسانی، پالایشگاه پتروشیمی، راه و راه آهن، بندر و...)، مشاور رئیس جمهور، ریاست ستاد تبصره ۱۳ مجری نوسازی ناوگان خودرویی کشور، سهمیه‌بندی بنزین و توسعه حمل و نقل عمومی، عضو شورای عالی فنی کشور، عضو شورای پول و اعتبار و رئیس کارگروه حمایت از تولید کالا‌های داخلی از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی محرابیان است.

از میان وزاری مستقر، سعید نمکی، وزیر بهداشت (متولد کاشان) و محمد جواد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی (متولد اصفهان) اهل خطه اصفهان هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین