کد خبر: ۷۲۱۹۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷

نداشتن تفکر سیستمی یعنی اینکه زاکانی شهردار تهران شود

یکی از مشکلات دیروز و امروز جامعۀ ما، نداشتن تفکر و مدیریت سیستمی در اداره امور کشور است، تفکر و مدیریتی که مجموعه‌ای از عناصر، افراد، سازمان‌ها و احزاب را به نحوی با هم مربوط کند که با هماهنگی هم و در راستای منافع ملی مردم و کشور، نقش معین و هدفمندی را به صورت پیوسته و وابسته به هم انجام دهند.
نداشتن تفکر سیستمی یعنی اینکه زاکانی شهردار تهران شود
آفتاب‌‌نیوز :

یکی از ویژگی‌های مهم تفکر و بینش سیستمی در اداره امور کشور، قرار گرفتن هر عنصر و فرد در جایگاه معین و در شأن و اندازه، استعداد و تخصص و ظرفیت آن عنصر است تا وظایف معین رابرعهده بگیرد. دراین نوع مدیریت، هیچ زیرگروهی مستقل از دیگران عمل نمی‌کند و برای رسیدن به هدف معین شده به تمام اجزای سیستم، توجه ونظارت و ارتباط دارد.

یکی از نتیجه های این عدم چینش مناسب نیروها، شورای شهری است در تهران، که به‌رغم همه مخالفت‌های قانونی و محدودیت‌ها و ملاحظات سیاسی و فرهنگی و حتی مصلحتی، اصرار دارند که مرغ یک پا دارد و در کل کشور فقط آقای زاکانی می‌تواند شهردار تهران شود و لا غیر! یا می‌شود نظام امنیتی که در روز روشن، رژیم صهیونیستی چندین ترور موفق در ایران انجام می‌دهد و خرابکاری‌های عمده ای را در کشور برنامه ریزی می‌کند و یا دستبردی عظیم و عجیب به اسناد سری و فوق سری کشور می زند بدون آنکه کوچکترین ردپایی از خود بر جای بگذارد و حیثیت و اعتبار امنیتی جمهوری اسلامی را زیر سوال می‌برد و آب هم از آب تکان نمی‌خورد!

وقتی پیوند بین عناصر و اجزای سیستم عمومی کشور در راستای منفعت ملی درست تبیین نمی‌شود نتیجه‌اش می‌شود نفوذ روسیه در سیستم کشور بدون آنکه دستاوردی برای مردم داشته باشد!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
نسل 57
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
0
2
تفکر سیستمی؟ نمی دانید یا شوخی می کنید؟ تفکر سیستمی مال کشورهایی مانند آمریکا انگلیس یا چین است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین