کد خبر: ۷۲۲۰۳۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
نرخ قاچاق‌بر‌ها برای انتقال افراد با قایق، بین ۲۵۰۰ تا ۴ هزار پوند است

تصاویر| گزارشی از سفر خطرناک پناهجویان ایرانی به مقصد بریتانیا

"احمد محمود" از چادری متلاشی شده می‌گوید: "قاچاقچیان شب می‌آیند و اسلحه به همراه دارند". او که از کرد‌های عراقی است در پاسخ به این پرسش که آیا از رسانه‌های اجتماعی برای یافتن قاچاقچیان استفاده کرده با خنده می‌گوید: "شما به فیسبوک نیازی ندارید، تنها از جنگل بپرسید"!
تصاویر| گزارشی از سفر خطرناک پناهجویان ایرانی به مقصد بریتانیا
آفتاب‌‌نیوز :

در ناحیه جنگلی در ساحل فرانسه آنان منتظر هستند تا قاچاقچیان بیرحم به سراغ‌شان بیایند. اینجا "گراند سینته" در نزدیکی "دانکرک" در شمال فرانسه است؛ جایی که پناهجویان آخرین مرحله سفرشان به مقصد بریتانیا را انجام می‌دهند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنامه بریتانیایی "سان" در گزارشی درباره پناهجویان اکثرا ایرانی که قصد مهاجرت و عبور از فرانسه به بریتانیا را دارند، می‌نویسد: "حداکثر ۵۰۰ پناهجو در چادر‌های دانکرک در ناحیه جنگلی زندگی می‌کنند و منتظر فرصتی برای رسیدن به بریتانیا هستند. خانواده‌ای از شهر اربیل عراق راهی سفر شده‌اند تا از طریق کانال از فرانسه به بریتانیا برسند. آنان در حالی این سفر خطرناک را انجام می‌دهند که اخیرا قایقی حامل ۴۰ نفر در کانال مانش غرق شد و سرنشینان آن جان‌شان را از دست دادند.

"احمد محمود" از چادری متلاشی شده می‌گوید: "قاچاقچیان شب می‌آیند و اسلحه به همراه دارند". او که از کرد‌های عراقی است در پاسخ به این پرسش که آیا از رسانه‌های اجتماعی برای یافتن قاچاقچیان استفاده کرده با خنده می‌گوید: "شما به فیسبوک نیازی ندارید، تنها از جنگل بپرسید"!

در جنگل مغازه و کافه‌های موقت برای ارائه سرویس به پناهجویان وجود دارند. مغازه خواروبارفروشی نیز در آنجا دیده می‌شود. در این میان، دعوا و نزاع و تیراندازی زیاد رخ می‌دهد. اخیرا به سوی یک مرد زخمی عراقی ۳۰ ساله شلیک شده بود. جنایات در این اردوگاه هرگز متوقف نمی‌شود، اما اقدامی نیز برای تعطیلی آن صورت نمی‌گیرد.

این جنگل بدنام در ۲۵ مایلی ساحل کاله، محل زندگی بیش از هفت هزار مهاجر واقع شده است. اکنون اکثر پناهجویان در این منطقه از کرد‌های عراق و ایران هستند. تعداد کمی اریتره‌ای و ویتنامی نیز در میان آنان حضور دارند. در اردوگاه‌های کوچک‌تر ملیت‌های دیگر، چون افغان‌ها و سودانی‌ها حضور دارند.

"میرا ابراهیمی" ۲۶ ساله و "آریاس شبانی" ۲۸ ساله می‌گویند اگر به ایران بازگردند اعدام خواهند شد و علامت گردن بریدن را نشان می‌دهند. آنان ۷۲۰۰ پوند هزینه کرده‌اند تا از طریق ترکیه و ایتالیا به فرانسه قاچاق شوند. اکنون آنان باید قاچاقچی‌ای پیدا کنند تا ۲۱ مایل نهایی سفر از طریق کانال انگلیسی به سوی بریتانیا را طی کنند. گفته شده آنان باید ۱۸۰۰ پوند پرداخت کنند. میرا می‌گوید می‌خواهد پس از رسیدن به بریتانیا در یک رستوران آشپز شود. او مدعی شده: "می‌دانیم امواج آب خطرناک هستند، اما ایران نیز برای ما خطرناک است".

احمد ۳۹ ساله که نمی‌خواهد عکس‌اش منتشر شود می‌گوید قصد دارد به بریتانیا برود چرا که به دنبال صلح، آزادی و حقوق بشر است. نرخ قاچاق‌بر‌ها برای انتقال افراد با قایق، بین ۲۵۰۰ تا ۴ هزار پوند است. شیدا ۳۶ ساله مادر سه فرزند که در حال درست کردن چای برای پسر ۱۵ ساله خود است می‌گوید ما فقط یک زندگی بهتر می‌خواهیم".

سان می‌افزاید: "توالت‌های روباز و نداشتن امکانات شستشو بدان معناست که افراد در اردوگاه مستعد ابتلا به بیماری هستند. یک پزشک داوطلب می‌گوید عفونت‌های قارچی، سرفه و سرماخوردگی در میان پناهجویان دیده می‌شود. گروه‌های داوطلب غذا و شارژ تلفن همراه را برای پناهجویان فراهم می‌کنند. سیم‌کارت‌های تلفن آنان از کشورهایی چون اتریش، آلمان، ایتالیا و ترکیه است؛ کشور‌هایی که از آن عبور کرده‌اند. یک کرد ایرانی ۲۸ ساله مدعی شد: "دولت ایران با ما مخالف است و ما زندگی نداریم". برخی دیگر از کرد‌ها از عراق فرار کرده‌اند و در میان آنان بقایای مخفی شده داعش نیز دیده می‌شوند. یک کرد ایرانی دیگر می‌گوید قاچاقچی مشروبات الکلی در مرز ایران و عراق بوده چرا که شغل دیگری برایش وجود نداشته است".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
5
19
به امید یک زندگی بهتر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
1
9
خدایا خودت رحم کن
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
2
22
اینجا ماندن هم مرگ تدریجی است
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
3
15
انسان برای رسیدن به آزادی حاضر هست هر قیمتی را بپردازد
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
4
16
روز قیامت خدا از مستضعفان میپرسد چرا ضعیف بودید میگویند چون در سرزمین خود درتنگنا بودیم پاسخ میشنوند که آیا زمین خدا گسترده نبود چرا به جای دیگری مهاجرت نکردید .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین