کد خبر: ۷۲۲۰۹۶
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳

ماربورگ؛ ویروس بی‌درمان و علائم آن

پس از ثبت نخستین مورد مرگ بر اثر ویروس ماربورگ، کارشناسان از میزان خطرناکی آن گفتند.
ماربورگ؛ ویروس بی‌درمان و علائم آن
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از آر تی، پس از اعلام نخستین مورد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس ماربورگ در گینه، کارشناسان حوزه سلامت اعلام کردند خطر شیوع ویروس ماربورگ در جهان کم است.

کارشناسان مؤسسه «میکروب» در روسیه که در زمینه مبارزه با همه گیری فعالیت دارند، اعلام کردند روسیه تا کنون هیچ موردی از ابتلا به این ویروس را ثبت نکرده و ورود این ویروس را به این کشور بعید می‌داند.

این مؤسسه خطر شیوع این ویروس در سطح جهانی و نیز خطر انتقال آن به فدراسیون روسیه را بسیار پایین خواند.

پزشکی مدرن معتقد است ویروس ماربورگ از خفاش‌ها به انسان منتقل می‌شود و سپس از طریق تماس مستقیم با فرد آلوده، بین افراد شیوع می‌یابد.

پیشتر سایت سازمان بهداشت جهانی از ثبت یک مورد ابتلا به ماربورگ که به نام «بیماری میمون سبز» نیز شناخته می‌شود، در گینه خبر داد. عامل این بیماری به همان گروه ویروس عامل ابولا تعلق دارد.

این سازمان اعلام کرد که میزان مرگ و میر در عفونت با ویروس «ماربورگ» بین ۲۴ تا ۸۸ درصد در شیوع‌های قبلی متغیر بوده است. این سازمان همچنین گفت که این درصد بستگی به نوع ویروس و روش برخورد با این موارد دارد.

ویروس ماربورگ چیست؟

ویروس ماربورگ از خانواده ابولاست و قبلاً در نقاط دیگر آفریقا در آنگولا، کنگو، کنیا، آفریقای جنوبی و اوگاندا گسترش یافته است.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، عفونت ویروس ماربورگ از طریق تماس با ترشحات و بافت‌های بدنی فرد مبتلا ایجاد می‌شود. علائم عفونت با این ویروس کشنده شامل سردرد، استفراغ خون و درد عضلانی، علاوه بر دمای بالای بدن فرد مبتلا به این ویروس است.

گفتنی است هیچ دارو یا واکسنی تأیید شده علیه ویروس ماربورگ وجود ندارد اما با انجام اقدامات مراقبتی می‌توان شانس زنده ماندن بیمار را افزایش داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین