کد خبر: ۷۲۲۱۰۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴

دستگیری اوباش فضای مجازی در یزد

رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: اوباش فضای مجازی که با دسترسی به اطلاعات خصوصی قصد برهم زدن زندگی یک خانواده را داشت، دستگیر شد.
دستگیری اوباش فضای مجازی در یزد
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ مرتضی ابوطالبی، رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: با مراجعه خانمی جوان به پلیس فتا که مدعی بود فردی ناشناس در فضای مجازی برای او و خانواده‌اش ایجاد مزاحمت کرده است، رسیدگى به این پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: شاکیه در ادامه اظهاراتش بیان داشت که فردی ناشناس به اطلاعات خصوصی و خانوادگی او دسترسی پیدا کرده و این اطلاعات را برای خانواده همسرش ارسال نموده است که منجر به اختلافات شدید خانوادگی شده است.

او ادامه داد: پس از ثبت اظهارات شاکیه، تحقیقات اولیه کارشناسان آغاز شد؛ و با بررسی‌های اولیه و پس از اقدامات تخصصی صورت گرفته متهم مورد شناسایی قرار گرفت و پس از هماهنگی‌های لازم با مقامات قضائی، به پلیس فتا احضار شد.

ابوطالبی تصریح کرد: در ابتدا متهم که همسر یکی از دوستان نزدیک شاکیه بود، منکر بزه ارتکابی شد؛ ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات بدست آمده به وسیله کارشناسان پلیس فتا به ناچار لب به اعتراف گشود و بیان داشت که شاکیه در یکی از شبکه‌های اجتماعی با وی درد دل نموده و به بیان برخی از اطلاعات خصوصی خود پرداخته است و متهم به دلیل اختلاف با شوهر شاکیه، این اطلاعات را برای خانواده همسر او ارسال کرده است.

رئیس پلیس فتا استان یزد از هموطنان خواست: از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند و فضای مجازی را فضایی امن برای ارسال اطلاعات خصوصی خود به افراد غیرقابل‌ اعتماد ندانند.

او خاطر نشان کرد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین