کد خبر: ۷۲۲۱۳۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۹

پوتین: بروز بلایای طبیعی در روسیه بی سابقه است

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که ابعاد و ماهیت بروز بلایای طبیعی که هم اکنون روسیه با آن درگیر است، بی سابقه است.
پوتین: بروز بلایای طبیعی در روسیه بی سابقه است
آفتاب‌‌نیوز :

پوتین روز شنبه در جلسه ای مجازی ویژه بررسی وضعیت آتش سوزی های جنگلی و سیل در مناطق روسیه گفت: ما شاهد ماهیت بی سابقه و ابعاد بسیار گسترده بلایای طبیعی در برخی مناطق روسیه هستیم.

به گفته رئیس جمهوری روسیه، نمونه ای از این وضعیت در جنوب روسیه اتفاق افتاده است که در طول چند ساعت میانگین چند ماهه بارندگی بوده که بر اثر ان سیل جاری شده است.

پوتین گفت: در منطقه سیبری و خاور دور روسیه، شرایط طبیعی بوجود آمده که آتش سوزی های جنگلی در شرایط خشکسالی و باد شدید به مناطق جدید گسترش می یابد.

وی افزود: این وضعیت نشان می دهد که بررسی منظم و گسترده مسائل زیست محیطی و اقلیمی در آینده تا چه اندازه اهمیت دارد اما در جلسه امروز در مورد مسائل و وظایف فوری سخن خواهیم گفت.

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه ویژه بررسی وضعیت آتش سوزی های جنگلی و سیل گفت: باید خسارت های ناشی از آتش سوزی های طبیعی را ارزیابی فوری و دقیق کرد.

وی افزود:باید برنامه برای بازسازی خانه های آسیب دیده یا احداث خانه های جدید و اماکن عمومی و زیرساخت های مهم تدوین کرد.

پوتین همچنین از داوطلبان روس که در اطفاء آتش سوزی های جنگلی شرکت دارند، تشکر و قدردانی کرد.

جمهوری یاکوتیا در منطقه سیبری روسیه و نیز برخی مناطق اطراف در هفته های اخیر گرفتار آتش سوزیهای جنگلی شده اند.

آتش سوزیهای گسترده جنگلی در مجموع ۶.۶ میلیون هکتار اراضی جنگلی روسیه را فرا گرفته است.

بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ نفر در اطفاء آتش سوزی های جنگلی در سیبری روسیه شرکت دارند و ۷۰۶ دستگاه آتش نشانی و نیز بالگرد و هواپیماهای ویژه خاموش کردن آتش بکار گرفته می شود.

در برخی مناطق هم از پهپادهای کوچک برای تجسس و شناسایی کانون های آتش سوزی های جنگلی استفاده می شود.

وزارت دفاع روسیه هم با ۳۰۰ پرسنل و تجهیزات لازم برای خاموش کردن آتش جنگل ها وارد عمل شده است.

بارش شدید باران در روزهای اخیر باعث جاری شدن سیل در مناطق جنوب روسیه شده و در استان کراسنادار در ساحل دریای سیاه ازجمله شهر بندری سوچی وضعیت فوق العاده اعلام شده و صدها نفر از مناطق سیل زده تخلیه شده اند.

اخبار رسیده حاکی از بارش شدید باران در شبه جزیره کریمه شده و شهر کرچی در شرق این منطقه دچار آب گرفتگی شده و شماری از ساکنان این شهر به مناطق امن تر تخلیه شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین