کد خبر: ۷۲۲۱۴۸
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۰

طلا منتظر آمار جدید برای شکستن قیمت بالاتر

تابستان امسال بازار طلا سرمایه گذاران را مدام غافلگیر کرده و در جدیدترین حرکت قیمت، این فلز ارزشمند مدت کوتاهی پس از سقوط به پایان مرز ۱۷۰۰ دلار، دوباره صعود کرد.
طلا منتظر آمار جدید برای شکستن قیمت بالاتر
آفتاب‌‌نیوز :

تحلیلگران به کیتکونیوز گفتند تغییر ۱۰۰ دلاری قیمت برای فضای بازار طلا که شاهد تجدید علاقه خریداران بوده، بسیار نوسانی بوده است.

قیمت اونس طلا روز جمعه پس از این که شاخص اعتماد مصرفی دانشگاه میشیگان به ۷۰.۲ واحد سقوط کرد، بیش از ۲۵ دلار افزایش یافت. قرائت مایوس کننده این شاخص باعث ریزش دلار و افت بازده اوراق خزانه آمریکا شد که برای این فلز ارزشمند بسیار مثبت بود.

بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی تی دی سکیوریتز با اشاره به ریزش قیمت دلار آمریکا و افت شدید بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله و ۳۰ ساله، به کیتکونیوز گفت: بازار نسبت به اقتصاد و انتشار کرونای دلتا اندکی نگران شده است.

اکنون منطقی است که فرض بگیریم بانک مرکزی آمریکا به روی آمار اقتصادکلان متمرکز شده و اعلام تعدیل برنامه های محرک مالی به اندازه ای که بسیاری از افراد انتظار داشتند، قوی نخواهد بود. میلک خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما شاهد آمار منفی هستیم و بازار به این وضعیت واکنش نشان می دهد.

اورت میلمان، کارشناسان فلزات ارزشمند شرکت گینزویل کوینز اظهار کرد: آمار تورم برای طلا مثبت بوده و نشان داده که فشار قیمت ممکن است اوج بگیرد. این به معنای آن خواهد بود که بانک مرکزی آمریکا ممکن است عجله چندانی برای مهار تورم نداشته باشد. همچنین قیمت اونس طلا در پایین ۱۸۰۰ دلار فرصت عالی ورود به بازار برای خریداران است و بر مبنای فنی، این فلز ارزشمند را کاملا جذاب می کند. بهبود سریع قیمت طلا بسیار دلگرم کننده بود. در عرض چند ساعت طلا به بالای مرز ۱۷۰۰ دلار برگشت. اگر هفته جاری به بالای ۱۸۰۰ دلار صعود کند، تعجب آور نخواهد بود. من اکنون خوش بینی بیشتری دارم.

این کارشناس فلزات ارزشمند خاطرنشان کرد یک نشانه دیگر برای طلا، اوج گیری تقاضای فیزیکی در آسیاست. نشانه های کاملا مثبتی در بخش تقاضا وجود دارد. ما شاهد آن هستیم که روند فروش جواهرات و سکه طلا در هند در مسیر درستی قرار دارد. این امر تقاضا برای خرید ارزان را تقویت خواهد کرد.

بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا ۲۶ دلار و ۴۰ سنت معادل ۱.۵ درصد افزایش یافت و در ۱۷۷۸ دلار و ۲۰ سنت بسته شد.

تی دی سکیوریتیز که چند هفته پیش به درستی فروش طلا را توصیه کرده بود، اکنون منتظر شکسته شدن مقاومت در سطح ۱۷۸۴ دلار است.

یک تحول مهمی که باید زیر نظر داشت، نگرانیهای سقف بدهی است. جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا هفته گذشته بار دیگر از کنگره خواست سقف بدهی کشور را افزایش داده یا معلق کند. این بیانیه در شرایطی صادر شد که تنشها میان دموکراتها و جمهوریخواهان اوج گرفته است.

به گفته میلمان، در گذشته هنگامی که بازارها نسبت به این موضوع نگران می شدند، برای طلا مثبت بود. از سال ۱۹۷۱ قیمت طلا به موازات بدهی ملی افزایش پیدا کرده است. مشکلات سقف بدهی همواره حل شده اند اما اگر بازار نگرانی پیدا کند و بدهی در اخبار بیشتر از یک مشکل به نظر برسد، وضعیت بازار طلا طبیعتا بهبود پیدا خواهد کرد. طلا یک پوشش ریسک در برابر سیاستهای مالی تسهیلی دولت است.

آمار اقتصادی مهم هفته جاری

یکی از آمار اقتصادکلان مهمی که هفته جاری منتشر می شود، آمار خرده فروشی در روز سه شنبه است که پیش بینی می شود کاهش ۰.۳ درصدی در ژوییه را نشان دهد. اگر آمار کاهش بزرگتری را نشان دهند، طلا فرصت یک صعود دیگر را پیدا خواهد کرد.

همچنین شاخص تولید ایمپایر استیت نیویورک روز دوشنبه، تولید صنعتی روز سه شنبه، مجوزهای ساخت و شروع ساخت و ساز روز چهارشنبه و آمار متقاضیان بیمه بیکاری و شاخص تولید فیلادلفیا رزرو روز پنج شنبه منتشر می شوند.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، همچنین دیدار مجازی "تیچر تاون هال" با حضور جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در روز سه شنبه و انتشار گزارش نشست کمیته بازار آزاد فدرال در روز چهارشنبه موضوعات دیگر مورد توجه بازار خواهند بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین