کد خبر: ۷۲۲۱۶۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
معاون علوم پزشکی گیلان:

افراد با علائم سرماخوردگی دنبال تست کرونا نباشند/ فورا ایزوله شوند

معاون علوم پزشکی گیلان، از افراد خواست در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی همچون گلودرد، سردرد، آبریزش بینی و بدن درد به دنبال تست نباشند فورا ایزوله شوند و خاطرنشان کرد: افراد جوان و فاقد بیماری های زمینه ای باید ۱۴ روز ایزوله شوند و در تماس با سایر افراد خانواده نباشند.
افراد با علائم سرماخوردگی دنبال تست کرونا نباشند/ فورا ایزوله شوند
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر آبتین حیدرزاده با بیان اینکه روال بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در استان گیلان آرام آرام رو به افزایش است، اظهار کرد: در برخی از شهرستان ها به جز شهرستان های مرکزی استان، روند افزایش بیماران سرپایی متوقف شده که نویدبخش تغییر رنگ کرونایی است.

وی رعایت جدی تر پروتکل های بهداشتی و عدم شرکت در دورهمی ها و کم شدن رفت و آمدها را موجب تغییر سریع وضعیت بیماری دانست و افزود: همچنان طی شبانه روز گذشته ۳۰۰ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم و ۲۰۰۰ تخت بیمارستانی در اشغال بیماران کرونایی است و لذا طول می کشد تا وضعیت استان نرمال شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، شهرستان های انزلی، رشت، لاهیجان، آستانه اشرفیه، صومعه سرا و فومن را نیاز همکاری بیش از پیش مردم و اصناف با ستاد کرونای استان دانست و گفت: باید آمار بیماران بستری و سرپایی را کاهش دهیم.

حیدرزاده، از افراد خواست در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی همچون گلودرد، سردرد، آبریزش بینی و بدن درد به دنبال تست نباشند و فورا ایزوله شوند، خاطرنشان کرد: افراد جوان و فاقد بیماری های زمینه ای باید ۱۴ روز ایزوله شوند و در تماس با سایر افراد خانواده نباشند و رفت و آمد با دیگران را قطع کنند، اما افراد مبتلا به دیابت و فشار خون، بانوان باردار و بیماران زمینه ای با مصرف کورتون در صورت بروز علائم سرماخوردگی حتما باید به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند و ارزیابی شوند.

وی با اشاره به تعطیلات پایان هفته و عزاداری های محرم، عنوان کرد: با اتکا به سخنان مدبرانه مقام معظم رهبری، رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در عزاداری ها بسیار واجب و ضروری است و می تواند از فشاری که بر روی کادر بهداشت و درمان تحمیل شده، بکاهد.

معاون علوم پزشکی گیلان، از افزایش ماندگاری بیماران در بیمارستان ها و بستری مبتلایان در گروه ها سنی زیر ۲۰ سال خبر داد و تصریح کرد: تا زمانی که رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم و اصناف به طور کامل و جدی رعایت نشود، روند بیماری صعودی خواهد بود.

حیدرزاده، پوشش واکسیناسیون کرونا در استان را ۳۰ درصد جمعیت هدف اعلام کرد و یادآور شد: با تامین واکسن از سوی وزارت بهداشت، روند واکسیناسیون سرعت می یابد و این آمادگی در استان وجود دارد که گروه های سنی جدید را براساس نوبت دهی واکسینه کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین