کد خبر: ۷۲۲۲۵۳
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲

از سینماهایی که تعطیل‌اند چقدر استقبال می‌شد؟

این روزها سینماها تعطیل‌اند و خاموشی پرده نقره‌ای قرار است یک هفته‌ای هم ادامه داشته باشد؛ اما تا پیش از این تعطیلی، چقدر از فیلم‌های روی پرده استقبال می‌شد؟
از سینماهایی که تعطیل‌اند چقدر استقبال می‌شد؟
آفتاب‌‌نیوز :

این روزها هرچند سینماهای سراسر کشور به دلیل همه‌گیری کرونا و ایام سوگواری سالار شهیدان تعطیلی چندروزه‌ای را پشت سر گذاشته و تعطیلا دیگری را در پیش دارند، بررسی میزان فروش فیلم‌های سینمایی تا قبل از تعطیلات نشان می‌دهد سینما با همه فراز و فرودها در ایام کرونا توانسته فروشی کج‌دار و مریز را تجربه کند.

در این بین نیز بیشترین سهم به فیلم سینمایی دینامیت ساخته مسعود اطیابی می‌رسد که با فروش هفته‌ای یک میلیارد توانست امیدها را به گیشه سینما بازگرداند. اما بررسی میزان فروش سینما تا قبل از تعطیلات همچنان با اختلاف بسیار به فیلم سینمایی دینامیت به کارگردانی مسعود اطیابی اختصاص دارد.

دینامیت در صدر

این فیلم با فروش ۸ میلیارد و ۴۷۳ میلیون تومان رکورد نسبتا خوبی را طی ۴ هفته اکران در این شرایط از خود بر جا گذاشته است. در این فیلم کمدی هنرمندانی چون پژمان جمشیدی، احمد مهرانفر، محسن کیایی، نازنین بیاتی، نادر سلیمانی و امید روحانی ایفای نقش کرده‌اند.

دینامیت روایت ماجراهای خانه‌ای است که افرادی مختلف در آن سکونت دارند. دو دختر جوان، یک ساقی، دو طلبه و… ازجمله ساکنان خانه دینامیت هستند که تضادهای فکری آنها به سمت و سوی وقوع اتفاقات طنازانه می‌رود…

خورشید بافاصله در پله دوم با فاصله

فیلم سینمایی خورشید به کارگردانی مجید مجیدی نیز دومین فیلم پرفروش شده و توانسته فروش یک میلیارد و ۵۷۸ میلیون تومانی را تجربه کند.

خورشید با بازی علی نصیریان، جواد عزتی، روح الله زمانی و طناز طباطبایی برای اولین بار در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست در این جشنواره جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه را دریافت کند.

روح الله زمانی بازیگر این فیلم توانست در جشنواره فیلم ونیز جایزه استعدادهای نوظهور این جشنواره را دریافت کند. همچنین فیلم خورشید به عنوان نماینده ایران در جشنواره اسکار ۲۰۲۱ معرفی شد و جزو ۱۵ فیلم برگزیده‌ این مراسم قرار گرفت.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: علی کودک دوازده‌ساله‌ای است که همراه دوستانش با دزدی قطعات و کار در یک انبار لاستیک، زندگیشان را می‌گذرانند تا اینکه با پیشنهاد جدیدی از سوی خلافکاران محل مواجه می‌شوند.

فیلم هفته‌ای یکبار آدم باش به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی که فروش خوبی را تجربه کرده بود حالا بعد از ۱۱ هفته به مکان سوم پرفروش ها سقوط کرده است.

این فیلم که در ژانر کمدی ساخته شده در مجموع فروش یک میلیارد و ۳۸۳ میلیون تومان را تجربه کرده است.

هفته‌ای یکبار آدم باش با بازی پژمان جمشیدی، پژمان بازغی، رعنا آزادی ور و ساغر قناعت تولید شده که روایتگر زندگی دو برادر با سبک متفاوت است که به واسطه بیماری پدر، آینده آنها دچار تغییر و تحول می‌شود.

چهارمین فیلم پرفروش به تک‌خال به کارگردانی مجید مافی اختصاص دارد که هنرمندانی چون پوریا پورسرخ، سحر قریشی، شبنم قلی‌خانی، یوسف تیموری و امیر کربلایی‌زاده در آن ایفای نقش کرده‌اند.

این فیلم به تهیه‌کنندگی محمدحسین فرحبخش که در سکوت خبری ساخته شد حالا بعد از ۱۷ هفته نمایش ۹۶۶ میلیون تومان فروخته است.

تک‌خال یک کمدی موزیکال است درباره مردی گرفتار در میان بانوان متعدد؛ این مرد تلاش دارد با خویشتن‌داری، در مسیر راست قرار گیرد ولی درستکاری در روزگار غلبه ناراستی‌ها، کار ساده‌ای نیست...

خون شد، فیلم کیمیایی رتبه پنجم

پنجمین فیلم پرفروش فصل بهار آخرین ساخته مسعود کیمیایی خون شد است که ۱۹۳ میلیون تومان فروش کرده است.

این فیلم به تهیه کنندگی جواد نوروز بیگی و با بازی سعید آقاخانی، نسرین مقانلو، سیامک انصاری، لیلا زارع و هومن برق نورد در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

داستان خون شد به مثابه خانه‌ای قدیمی است که همه چراغ‌هایش خاموش بوده و هیچکس نیز در اتاق‌هایش ساکن نیست. در این میان یکی از ساکنان این خانه می‌آید و همه چراغ‌ها را روشن می‌کند…

فیلم لاله به کارگردانی اسدالله نیک نژاد که تقریبا تولید آن ۴ سال طول کشید نیز از دیگر فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۰ است که حالا بعد از ۱۷ هفته نمایش ۹۱ میلیون تومان فروخته است.

لاله به تهیه کنندگی پروانه پرتو، با بازی نیکی کریمی، همایون ارشادی، میترا حجار، سام قریبیان، آزیتا حاجیان و لیلا اوتادی تولید شده است.

این فیلم درباره زندگی لاله صدیق، قهرمان اتومبیل‌رانی ایران است و چالش‌ها و مشکلاتی که این راننده حرفه‌ای با آن مواجه بوده را به تصویر کشیده است.

لاله به بخش رقابتی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر راه نیافت، به اکران ملحق شد و در حالی که در روزهای ابتدایی فروش نسبتاً مناسبی داشت حالا در مکان ششم پرفروش‌ها قرار گرفته است.

اما ۵ فیلم تازه اکران شده نیز به ترتیب فروش سیاه باز به کارگردانی حمید همتی ۴۵ میلیون تومان، مدیترانه ساخته هادی حاجتمند ۴۱ میلیون تومان، فیلم کوتاه هفت به کارگردانی امید اسدی ۸۲۵ هزار تومان، مراسم تدفین کلاغ‌ها ساخته ناصر قهرمانی ۵۴۱ هزار تومان و مستند ماه در تکه آینه به کارگردانی الهام حسامی ۳۸۵ هزار تومان را تجربه کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین