کد خبر: ۷۲۲۲۵۴
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵

مهم‌ترین علائم سردردهای میگرنی

یک متخصص مغز و اعصاب گفت: سردرد‌های میگرنی معمولا زمینه عصبی و یا ارثی دارند.
مهم‌ترین علائم سردردهای میگرنی
آفتاب‌‌نیوز :

محمدعلی اکبریان، متخصص مغز و اعصاب، اظهار کرد: سردرد‌های میگرنی انواع مختلفی دارد؛ این سردرد‌ها می‌توانند گذرا، دوره‌ای و یا دائمی باشند. فردی که سه یا چهار بار در سال دچار سردرد می‌شود، به سردرد دوره‌ای مبتلا شده است. این عارضه هر بار، چهار تا شش روز طول می‌کشد. بعضی از اشخاص هم در یک ماه، ۲ بار حمله سردرد دارند که هر بار، چند ساعت طول می‌کشد.

او تصریح کرد: سردرد‌های میگرنی معمولا زمینه‌ عصبی و یا ارثی دارند. در برخی موارد این سردرد‌ها رفت و آمدی و دوره‌ای است برای مثال به صورت هفتگی، ماهانه و یا یک بار در سال بروز می‌کند.

اکبریان افزود: بعضی از سردرد‌های میگرنی هم یک طرفه و یا ضربان دار است. صدا و نور افرادی که سردرد میگرنی دارند را به شدت آزار می‌دهد. این سردرد‌ها چهارساعت و در برخی مواقع تا ۷۲ ساعت طول می‌کشد.

این متخصص مغز و اعصاب بیان کرد: عواملی که پزشکان را برای تشخیص سردرد‌ها راهنمایی می‌کند، اطلاعات دقیقی است که بیماران به پزشکان می‌دهند و سوالاتی که پزشکان از بیماران می‌پرسند.

او ادامه داد: پاسخ دقیق به سوال‌هایی نظیر اینکه چه زمانی از روز دچار سردرد می‌شوید، درد در کدام ناحیه منتشر می‌شود، چه عواملی سردردتان را کاهش و یا افزایش می‌دهد، باعث تشخیص سریع نوع سردرد می‌شود و دیگر نیازی به آزمایش‌های طولانی نیست. اگرچه برای اطمینان از نبود خونریزی مغزی و تومور مغزی، باید برخی آزمایش‌ها انجام شود.

اکبریان در خصوص علل سردرد‌های میگرنی گفت: سردرد‌های میگرنی برای هر بیمار نشانه خاصی دارد، برای مثال بعضی از بیماران با خوردن ادویه‌جات و برخی با حضور در اماکن شلوغ دچار سردرد می‌شوند. بعضی از بیماران هم علائم دیگری دارند، برای مثال جلوی چشم بیمار برق می‌زند، تصاویر جلوی چشم او شطرنجی می‌شود یا نور‌های مختلفی جلوی چشم خود می‌بیند.

این متخصص مغز و اعصاب تصریح کرد: بعضی از بیماران زمان شروع سردرد، دچار ضعف یک طرفه یا دچار بی‌حسی و مورمور شدن اندام‌ها می‌شوند. افرادی که این نشانه‌ها را دارند، دچار سردرد‌های میگرنی کلاسیک شده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین