کد خبر: ۷۲۲۲۵۸
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲

۲ هفته آینده در انتظار روزهای سختی هستیم

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه با گذشت ۹ هفته از پیک پنجم کرونا همچنان همه شاخص‌های بیماری صعودی است، گفت: طبق پیش‌بینی‌ها از امروز تا دو هفته دیگر در انتظار روزهای سختی خواهیم بود.
۲ هفته آینده در انتظار روزهای سختی هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا زالی در نشست با روسای بیمارستان ها که به صورت وبینار برگزار شد اظهار داشت: پیک پنجم کرونا سهمگین ترین پیک کرونا است به همین دلیل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به علت گستره جغرافیایی خدمت‌رسانی بیش از سایر دانشگاه های علوم پزشکی در خط مقدم مبارزه با بیماری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین با اشاره به تعطیلی ۲۲ تا ۲۵ مردادماه برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا و همچنین یک ریکاوری برای کادر درمان، ابراز امیدواری کرد با تعطیلی یک هفته ای و همچنین اعمال محدودیت شدید برای ترددها، بار ورودی به بیمارستان ها کاهش یابد.

زالی همچنین با اشاره به کمبود تخت های بیمارستانی بر اهمیت نقش کمیته های ترخیص تاکید کرد و گفت: بر نقش موثر مراکز سرپایی کرونا در کاهش بار بیمارستان ها بسیار موثر است که در این زمینه تامین مناسب داروهای موردنیاز در بیمارستان‌ها ضروری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تصمیمات آخرین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تزریق اعتبارات برای مقابله با بیماری و همچنین تسریع واردات واکسن در هفته های آتی، این تصمیمات را اخباری نوید بخش برای روزهای سخت پیش رو عنوان کرد و افزود: با توجه به مصرف رو به فزونی داروی رمدسیویر و میزان بالاتر استفاده از این دارو در کشور نسبت به استاندارد جهانی خواستار استفاده بهینه از این دارو برای درمان بیماران کرونایی هستیم.

وی همچنین با تاکید بر نیاز به تامین نیروهای انسانی حوزه بهداشت و درمان در شرایط پاندمی، از تمهیدات دانشگاه برای تامین نیروهای بهداشتی و درمانی خبر داد و گفت: لزوم استفاده بهینه از مراکز و تجهیزات بهداشتی و درمانی به ویژه در روزهای سخت کرونایی ضروری است و ضرورت شناسایی گروه های پرخطر در بیمارستان های دانشگاه را خواستار هستیم.

خبرهای خوش برای تامین اعتبارات مورد لزوم و واردات واکسن

وی با بیان اینکه در حال جابجایی دولت هستیم، اما خبرهای خوشی در زمینه تامین اعتبارات مورد لزوم به گوش می رسد، اظهار داشت: در آخرین جلسه ستاد ملی نیز به صورت مبسوط در این باره بحث شد و دکتر مخبر معاون اول رییس جمهور ماموریت یافتند که با هماهنگی وزارت بهداشت در اسرع وقت راجع به پرداخت دیون بهداشت و درمان اقدامات لازم را انجام دهند. با توجه به صحبت‌های رییس جمهوری و دکتر مخبر در این جلسه، پیش‌بینی می‌شود در روزهای آتی تزریق اعتبارات به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی کشور انجام شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: دولت دستور و ماموریت ویژه ای را بر عهده گرفته که نسبت به تامین مطالبات پرستاری و گروه های بهداشتی و درمانی اقدام کند.

زالی ادامه داد: خبر خوب دیگر بحث تسریع در سرعت یافتن فرآیند واردات واکسن به کشور است که رییس جمهور و معاونان وی مستقیما وارد این موضوع شده اند و به نظر می رسد طی روزها و هفته های آتی شاهد حجم قابل توجه واردات واکسن به کشور باشیم که این خود نوید بخش کاهش ابتلا و کاهش میزان مراجعین به بیمارستان ها خواهد بود و این دو خبر می تواند نوید بخش شرایط بهتری در روزهای آتی باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه ستاد درحال پیگیری و فعالیت برای تامین منابع است گفت: دکتر مخبر در روزهای اخیر طی جلساتی به صورت جدی پیگیر مطالبات حوزه بهداشت و درمان شده است و با توجه به شخصیت استوار وی برای تحقق تصمیمات اجرایی، بسیار امیدوار هستیم این مطالبات محقق شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین