کد خبر: ۷۲۲۳۹۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
محققان کانادایی:

ورزش منظم حتی در هوای آلوده خطر مرگ را کاهش می‌دهد!

طبق مطالعات منتشر شده در مجله انجمن پزشکی کانادا(CMAJ)، ورزش منظم حتی در مناطقی با هوای آلوده می‌تواند به کاهش خطر فوت ناشی از عوامل طبیعی کمک کند.
ورزش منظم حتی در هوای آلوده خطر مرگ را کاهش می‌دهد!
آفتاب‌‌نیوز :

، دکتر شیانگ کیان لائوس(Xiang Qian Lao) از دانشگاه هنگ کنگ در چین می‌گوید: ورزش منظم فارغ از آلودگی هوا، می‌تواند خطر فوت را کاهش دهد. اگرچه آلودگی هوا نیز به طور کلی باعث افزایش خطر فوت می‌شود.

به گزارش یورک محققان آزمایش گسترده‌ای طی ۱۵ سال از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۶ انجام دادند و در آن ۳۸۴ هزار و ۱۳۰ بزرگسال در تایوان را مورد بررسی قرار دادند تا اثرات ورزش منظم و قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا را بر سلامتی آن‌ها ارزیابی کنند. آن‌ها دریافتند که ورزش منظم حتی در محیط‌های آلوده از بی‌تحرکی مفیدتر است اگرچه قرار گرفتن در معرض آلودگی کمتر برای افراد بهتر بود.

نویسندگان این مقاله می‌گویند: ما دریافتیم که انجام ورزش به طور منظم و قرار گرفتن در معرض هوای پاک باعث افزایش طول عمر می‌شود.

این مطالعه در کنار سایر مطالعات مشابه انجام شده در ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد که ورزش حتی در مناطق آلوده می‌تواند برای انسان‌ها مفید باشد.

نویسندگان این مقاله می‌گویند: مطالعات بیشتری در این مورد باید انجام شود و مکان‌هایی که آلودگی هوا در آن‌ها زیاد است نیز باید مورد بررسی قرار بگیرد با این حال مطالعات ما اهمیت ورزش و هوای پاک بر سلامتی انسان را نشان می‌دهد.

با این حال دکتر دینگ و دکتر الباربری می‌گویند: کم تحرکی و آلودگی هوا هر دو تاثیرات منفی بر سلامتی دارند. فعالیت فیزیکی نباید به قیمت در خطر انداختن سلامت با آلودگی هوا تمام شود. پرداختن به هر دو موضوع می‌تواند برای انسان‌ها مفید باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین