کد خبر: ۷۲۲۴۰۴
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
استاندار تهران خبر داد

درخواست از ارتش برای استقرار بیمارستان صحرایی در بهارستان/هزینه های تست های کرونا بیمه شد

استاندار تهران از درخواست استان تهران برای استقرار بیمارستان صحرایی در شهرستان بهارستان توسط ارتش خبر داد.
درخواست از ارتش برای استقرار بیمارستان صحرایی در بهارستان/هزینه های تست های کرونا بیمه شد
آفتاب‌‌نیوز :

انوشیروان محسنی بندپی در پایان جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران در جمع خبرنگاران در تشریح مصوبات جلسه امروز (دوشنبه) این ستاد و همچنین آخرین تمهیدات برای مقابله با شیوع کروناویروس در استان تهران گفت: متأسفانه امروز با وجود گذشتن ۱۰ هفته از گردش ویروس دلتا در کشور هنوز شاهد افزایش مراجعین سرپایی، بستری ها و فوتی ها هستیم. استان تهران نیز همانند سایر کشور شاهد افزایش آمارها است لذا مهمترین اقدام ما کاهش تولید بیماری و قطع زنجیره این ویروس است.

وی افزود: در جلسه امروز اقدامی که توسط فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا استان در گام پنجم مقابله با این ویروس مورد تصویب قرار گرفت این بود که در پنج حیطه آموزش، واکسیناسیون، حیطه مراقبتی، حیطه حمایتی و همچنین کمیته نظارت و صیانت از سلامت مردم تشکیل شود. در کمیته صیانت از سلامت شهروندان به دنبال اهرم های قضایی هستیم تا برای کسانی که سلامت جامعه را دچار مشکل می کنند و پیش تر تذکرات برای آن ها اثربخش نبوده اهرم های قضایی را اجرایی کنیم.

بندپی ادامه داد: اعضای این کمیته با محوریت معاونت امنیتی- انتظامی استان تهران، نمایندگان اصناف، حوزه قضایی، نیروی انتظامی و دانشگاه های علوم پزشکی شکل گرفته و از فردا کار خود را آغاز خواهد کرد.

استاندار تهران تأکید کرد: در این جلسه سازمان های بیمه گر مکلف شدند هزینه های تست های کروناویروس را پرداخت کنند. دو سازمان دیگر از روز گذشته کار خود را برای پرداخت هزینه تست های هوشمند آغاز کرده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به کمبود تخت های بیمارستانی در شهرستان بهارستان اشاره کرد و افزود: این شهرستان با جمعیت ۷۰۰ هزار نفری تنها ۱۲۰ تخت بیمارستانی دارد لذا از ارتش درخواست کردیم بیمارستانی صحرایی در محوطه بیمارستان این شهرستان به کمک دانشگاه علوم پزشکی احداث کنند.

وی در خصوص قطعی برق در شهرستان های استان تهران نیز گفت: دستگاه های خدمت رسان همچون آب، برق و گاز مکلف شدند در هیچ زمانی برق بیمارستان ها را قطع نکنند. با توجه به اهمیت اکسیژن برای بیماران که با قطع برق میزان اکسیژن کاهش پیدا می کند دستگاه های خدمت رسان مکلف هستند برق را برای بیمارستان ها قطع نکنند. از سوی دیگر فرمانداران نیز باید نسبت به استقرار دیزل ژنراتورها در بیمارستان ها اقدام کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین