کد خبر: ۷۲۲۴۳۰
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱

بخشش قاتل پای چوبه دار

دادستان شهرستان بهار از بخشش یک محکوم به اعدام توسط اولیای دم پای چوبه دار خبر داد و گفت: با بهره‌مندی از ظرفیت کمیته معتذرین، اولیاء دم دو مقتول با شرایطی گذشت خود را اعلام کردند.
بخشش قاتل پای چوبه دار
آفتاب‌‌نیوز :

حدود چهار سال پیش فردی از اهالی شهرستان بهار بر اثر عصبانیت دست به قتل عمد دو نفر دیگر زد و در این مدت خانواده قاتل به هر دری زدند تا بتوانند راهی برای جلب رضایت اولیاء دم هر دو مقتول پیدا کنند، اما هر بار به درهای بسته خوردند تا آن که به همت فعالیت کمیته معتذرین راهی برای بخشش باز شد.

دادستان شهرستان بهار در این رابطه اظهار کرد: در طول چهار سال رسیدگی پرونده، پس از تحقیقات گسترده قتل عمد دو نفر با نظر هیئت‌های بررسی متعدد تأیید و حتی رأی صادره در دیوان عالی کشور هم مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت حکم دو مرتبه قصاص نفس برای قاتل در نظر گرفته شد.

احسان فرجی اظهار کرد: اولیاء دم هر دو مقتول به هیج عنوان به جزء قصاص درخواست دیگری نداشند، با این وجود با بهره‌مندی از ظرفیت کمیته‌های مصلحین و معتذرین، تلاش های دو نفر از شعبه‌های ۱۵۱ و ۱۱۱ حوزه قضایی بهار، امام جمعه و امام جماعت مسجد امام(ره) و تعدادی دیگر از معتمدین، خانواده یکی از مقتولین از اجرای حکم قصاص گذشت.

وی با بیان اینکه اولیاء دم یکی دیگر از مقتولین به هیچ عنوان راضی به بخشش مقتول نبود و اصرار بر قصاص داشت افزود: بنابراین قرار بر آن بود تا حکم قصاص، اواخر هفته گذشته اجرایی شود و حتی مقدمات هم فراهم شد، اما لحظات آخر خانواده مقتول دوم نیز به نظر به حرمت محرم از خون فرزندشان با قید شرط گذشتند.

دادستان شهرستان بهار تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به گذشت اولیاء دم هر دو مقتول، دیگر حکم قصاص اجرا نمی‌شود، البته بخش مرتبط با جنبه عمومی جرم مطابق با قانون باید اجرا شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین