کد خبر: ۷۲۲۴۵۱
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۲

انتقاد تند ترامپ از بایدن

دونالد ترامپ در ادامه اعتراضات خود به نحوه خروج نیروهای آمریکا از افغانستان گفت: تسلیم شدن جو بایدن در برابر طالبان اعتماد به قدرت و نفوذ آمریکا را از بین برد.
انتقاد تند ترامپ از بایدن
آفتاب‌‌نیوز :

با پیشروی نیروهای طالبان به شهر کابل و نحوه خروج کارکنان و دیپلمات های آمریکا از سفارت این کشور در پایتخت افغانستان باعث شده تا ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا سیاست خارجی جو بایدن در منطقه آسیای میانه را به باد انتقاد بگیرد.

به گزارش نیوزویک، ترامپ روز دوشنبه در بیانیه ای اعتراضی اعلام کرد: سقوط افغانستان به دست طالبان موجب خدشه دار شدن چهره آمریکا در نظر جهانیان شده است.

وی مدعی شد، اگر او ریاست کاخ سفید را برعهده داشت بدون شک تخلیه و خروج نیروهای ایالات متحده از افغانستان به شکل دیگری صورت می گرفت.

بایدن رییس جمهوری آمریکا در پاسخ به ترامپ گفت: توافق ترامپ با طالبان که در سال ۹۸ در شهر دوحه میان دو طرف امضا شد، حق چندانی برای او باقی نگذاشت.

تاکنون اخبار ضدونقیضی در مورد اینکه اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان پس از استقرار نیروهای طالبان در کابل به کدام کشور عزیمت کرده، مخابره شده است اما هنوز به طور رسمی تایید نشده وی اکنون در کدام کشور حضور دارد.

نیروهای طالبان روز یکشنبه وارد کابل شده و کنترل کامل افغانستان به دست این گروه افتاده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین