کد خبر: ۷۲۲۴۵۷
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹

رویترز: اردوغان عقب کشید!

دو منبع امنیتی ترک به رویترز گفتند که آنکارا پس از خروج ناتو از افغانستان، از برنامه‌های خود برای تامین امنیت فرودگاه کابل دست کشیده است اما در صورت درخواست طالبان آماده ارائه پشتیبانی فنی و امنیتی است.
رویترز: اردوغان عقب کشید!
آفتاب‌‌نیوز :

یکی از منابع روز دوشنبه به رویترز گفت که با توجه به "هرج و مرج کامل در فرودگاه کابل، روند فعالیت سربازان ترک به طور خودکار متوقف شد."

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: "با این حال در صورت درخواست پشتیبانی فنی از سوی طالبان، ترکیه می‌تواند امنیت و پشتیبانی فنی را در فرودگاه ارائه دهد."

طالبان به ترکیه هشدار داده که اگر نیروهایش را در اداره فرودگاه کابل نگه دارد ، عواقبی در پی خواهد داشت.

ژوئن گذشته، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده گفت که جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان، همتای ترک وی توافق کرده‌اند که ترکیه پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نقش رهبری را در تأمین امنیت فرودگاه کابل ایفا کند.

طالبان در آن زمان به ترکیه درباره برنامه‌های احتمالی برای حفظ برخی نیروها در افغانستان جهت مدیریت و نگهبانی فرودگاه اصلی کابل پس از خروج نیروهای خارجی هشدار داد و این استراتژی را "مذموم" توصیف کرد.

یکشنبه وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که پرچم آمریکا پایین آمده و سفارت واشنگتن در کابل پس از ۲۰ سال جنگ بسته شد. این امر همزمان با تمدید کنترل طالبان بر تمام مناطق افغانستان رخ داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین