کد خبر: ۷۲۲۵۰۴
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
تبلیغات

مصارف ورق گالوانيزه رنگی

وزن ورق گالوانیزه توسط سه فاکتور عرض، ضخامت و طول ورق برحسب mm بدست می‌آید. این سه فاکتور در هم ضرب و بر هزار تقسیم و در ۷.۸ ضرب میشود. ضخامت نهایی ورق از جمع ضخامت پوشش روی و ضخامت فلز پایه بدست می‌آید.
مصارف ورق گالوانيزه رنگی
آفتاب‌‌نیوز :

از ورق گالوانیزه برای تولید ورق گالوانیزه رنگی استفاده میشود. بسته به نوع کاربرد آن در مصارف مختلف از ورق گالوانیزه به رنگ‌های متنوعی رنگ آمیزی می‌گردد. به عنوان مثال در صنعت یخچال سازی به رنگ سفید رنگ آمیزی می‌شود.

ورق گالوانیزه رنگی شیروانی و ورق گالوانیزه رنگی دو محصول نهایی در صنعت فولاد است که از ورق گالوانیزه تولید می‌شود. در صنعت دو روش برای رنگ آمیزی ورق گالوانیزه رنگی وجود دارد، مرحله نخست پوشش رنگ الکتروستاتیک و مرحله بعد رنگ کوره‌ای است که هر کدام مجزا اجرا میشود. ورق گالوانیزه رنگی ایجاد شده در نهایت مقاومت و استحکام ورق گالوانیزه و زیبایی و شکل پذیری بسیار بالایی خواهد داشت.

ضخامت پوشش رنگ بسته به نوع کاربرد ورق درصد آن متغیر است و از ۱۵ میکرون به بالا می‌باشد.

ورق گالوانیزه چیست؟

پایه آن ورق فلزی فولاد است که برای خوردگی لایه داخلی توسط لایه‌ای از فلز روی پوشش داده شده و آنرا در برابر عوامل مخرب محافظت می‌کند. این لایه بیرونی ورق را از خوردگی و آسیب دیدگی محافظت می‌کند.

اندازه وزن ورق گالوانیزه

وزن ورق گالوانیزه توسط سه فاکتور عرض، ضخامت و طول ورق برحسب mm بدست می‌آید. این سه فاکتور در هم ضرب و بر هزار تقسیم و در ۷.۸ ضرب میشود. ضخامت نهایی ورق از جمع ضخامت پوشش روی و ضخامت فلز پایه بدست می‌آید.

مصارف ورق گالوانيزه رنگی

ورق گالوانیزه رنگی

خصوصیات ورق گالوانیزه رنگی:

مقاومت بیشتر ورق به علت حضور پوشش دوم (لایه رنگ) در مقایسه با ورق گالوانیزه عادی

دارای ویژگی تغییر شکل و شکل پذیری همراه با مقاومت و استحکام بالا

مناسب برای تولید سقف شیروانی به دلیل داشتن استحکام و مقاومت بالا در برابر محیط‌های قلیایی و اسیدی همراه با رطوبت بالا

کاربرد ورق گالوانیزه رنگی:

در صنایع مختلف کاربرد‌های خاص خود را دارد بسته ویژگی‌های ذکر شده در صنایع خاص خود استفاده میشود:

صنعت ماشین و لوازم: در ساخت انواع وسایل و ماشین آلات صنعتی: سردخانه ها، برج‌ها، دیگ‌های صنعتی و ...

تولیدات خودرو و حمل و نقل: در ساخت انواع بدنه خودرو و ماشین، تولید کانتینر

ساختمان سازی: به طور ویژه‌ای در این صنعت کاربرد دارد و علت آن داشتن مقاومت و استحکام بالاست. به طور گسترده ایی در ساخت انواع بدنه، دیوار، سقف کاذب کارگاه ها، سوله‌ها و انبار‌ها (تولید سقف شیروانی، دیوار و سقف کاذب و ...)

ساخت وسایل فلزی: انواع مصنوعات فلزی مانند کابینت سازی، کانال سازی

صنایع وسایل خانگی: برای تولید انواع آبگرمکن، یخچال، کولر، ماشین لباس شویی و کیس رایانه و...

خط تولید ورق گالوانیزه رنگی:

چندین مرحله برای تولید ورق گالوانیزه رنگی سپری می‌شود که شامل:

پاک کردن چربی ها: در طی دو فرآیند کلاف‌های گالوانیزه برای مراحل بعد آماده می‌شوند:

روش نخست، روش سرد یا الکتریکی: این روش در مقایسه با سایر روش‌های موجود دارای صرفه اقتصادی کم، هزینه اولیه زیاد، طولانی بودن و استفاده بالا از الکترولیت.

روش دوم، شستشوی گرم به کمک مواد قلیایی: در صنعت از متداول‌ترین روش‌های شستشو می‌باشد، که نسبت به روش‌های دیگر هزینه کم، سرمایه گذاری اولیه پایین و به کمک غوطه وری و پاشش اجرا می‌شود.

شستشو به وسیله آب گرم: بعد از پاکسازی چربی‌ها توسط آب گرم شسته و توسط هوای گرم خشک می‌شود.

مرحله کروماته: برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن ورق بعد از فرم دهی، بالا بردن ویژگی چسبندگی ورق برای عملیات رنگ آمیزی و بالا بردن مقاومت ورق در برابر عوامل مخرب این مرحله اجرا می‌شود.

رنگ آمیزی ورق: نخستین مرحله رنگ آمیزی ورق از طریق لایه رنگ اولیه یا پرایمر به وسیله پلی استر یا اپکسی

کوره پخت رنگ: برای پخت رنگ بعد از رنگ آمیزی ورق انجام می‌شود و در نهایت وارد مرحله خنک سازی می‌شود.

افزایش قابلیت فرم پذیری: یکی دیگر از مراحل رنگ آمیزی ورق است که در طی آن به سطح زیرین ورق رنگی از جنس اپکسی برای افزایش قابلیت فرم پذیری ورق پاشیده می‌شود.

رنگ آمیزی نهایی: بر روی آخرین سطح ورق اجرا شده و از موادی نظیر اکریلیک، پلی استر، پلی اورتان، اپکسی، پلی وینیل ایدین فلوئوراید و پلی آمید استفاده می‌شود.

آخرین مرحه پخت: بعد از اجرای تمام مراحل فوق برای ثابت شدن رنگ بر روی ورق وارد کوره‌ای برای پخت می‌شود.

لایه فیلم محافظ: این لایه بر روی بالاترین سطح ورق که فیلمی از جنس PET و PVC به روش Laminator قرار می‌گیرد.

مصارف ورق گالوانيزه رنگی

ورق گالوانیزه

انواع طرح‌های ورق رنگی

برای ایجاد طرح و بافت بر روی ورق پس از گذر از مراحل رنگ آمیزی و پخت اجرا می‌شود. برای اجرای این مرحله باید رنگ استفاده شده از نوع پلاستیسول با ضخامت بالا باشد، طرح‌های مانند چوب، چرم، کتان و گرانیتی از عمده‌ترین و مهمترین طرح‌های موجود است.

تناژ رنگی ورق گالوانیزه رنگی

هر ورق رنگی تولیدی دارای شناسه خاص (رئال) رنگ (استاندارد جهانی) خاص خود است، به طور نمونه رنگ سفید یخچالی دارای رئال –۹۰۱۶، قهوه‌ای سوخته–۸۰۱۸، آبی نیسانی –۵۰۱۵، نارنجی –۲۰۰۳ می‌باشد.

انواع فرم ورق گالوانیزه رنگی:

بسته به کاربرد ورق در اشکال مختلفی فرم داده می‌شود:

برای تولید کرکره سینوسی از فرم سینوسی
برای سقف و دیوار کاذب از فرم تیزه و ذوزنقه‌ای
برای تولید سفال ژنوا، طرح شادولاین و سفال پالرمو از طرح سفال

وزن ورق گالوانیزه رنگی

فرمول کلی جهت وزن ورق رنگی که از ضرب فاکتور‌هایی نظیر طول، عرض و ضخامت در ۸۵/۷ / ۱۰۰۰ بدست می‌آید. در این فرمول طول ورق بر اساس m و عرض ورق برحسب mm می‌باشد.

کارخانجات تولیدی ورق گالوانیزه رنگی در ایران

همانند سایر محصولات فولادی شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید ورق رنگی مشغول به تولید می‌باشند؛ که توسط شرکت تولیدی همراه با یکی سری جداول ویژگی ورق ارائه می‌شوند. از این میان ورق رنگی فولاد مبارکه و ورق گالوانیزه رنگی هفت الماس از مهمترین شرکت‌های تولید کننده می‌باشند. قیمت ورق رنگی تولید شده در فولاد امیرکبیر از ورق گالوانیزه هفت الماس بالاتر است.

فاکتور‌های مهم بر قیمت ورق گالوانیزه رنگی

فرآیند گالوانیزاسیون (قیمت ورق گالوانیزه) و فرآیند رنگ آمیزی (ضخامت پوشش رنگ) به طور چشم گیری بر قیمت نهایی ورق گالوانیزه رنگی تاثیر گذار است. قیمت نهایی محصولات بسته به هزینه‌های مواد اولیه و هزینه‌های جاری تولید می‌باشد. قیمت ورق گالوانیزه رنگی شیروانی، قیمت ورق گالوانیزه رنگی کرکره ای، قیمت ورق گالوانیزه شیروانی و قیمت ورق گالوانیزه سقفی متاثر از تمامی موارد فوق می‌باشد.

وجود واسطه در بازار فولاد باعث افزایش قیمت نهایی محصولات بیشتر از قیمت نهایی در کارخانه می‌شود. با حفظ واسطه برای خریداران این امکان فراهم می‌شود که تمامی محصولات فولادی را به قیمت درب کارخانه خریداری نمایند. یکی از روش‌های نوین امکان خرید محصولات فولادی از طریق فروشگاه‌های اینترنتی است. وب سایت فولاد ایران با ارائه قیمت انواع محصولات نظیر قیمت ورق گالوانیزه سمنان، قیمت ورق گالوانیزه شهرکرد، ورق گالوانیزه کاشان امکان خرید این محصولات را به قیمت درب کارخانه فراهم نموده است، برای کسب اطلاعات، مشاوره و خرید انواع ورق گالوانیزه به وب سایت فولاد ایران به آدرس اینترنتی https://fooladiran.com مراجعه نمائید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین