کد خبر: ۷۲۲۵۱
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۸۶ - ۲۲:۴۲

آمادگی سولانا برای ادامه مذاکرات با ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کمیسر سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر از آمادگی خود برای ادامه مذاکرات با ایران بر سر موضوع ادامه فعالیت‌های غنی‌سازی در کشورمان سخن گفته‌است.

همزمان وزیر امور خارجه بریتانیا نیز آمادگی گروه 1+5 برای ارئه مشوق های اقتصادی و سیاسی به ایران در صورت توقف غنی سازی تاکید کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس خاویر سولانا عصر دوشنبه در بروکسل به خبرنگاران گفت: «علیرغم تصویب قطعنامه سوم شورای امنیت علیه برنامه هسته‌ای ایران، جامعه جهانی همچنان می‌خواهد تا مذاکرات با تهران برای حل بحران هسته‌ای این کشور ادامه یابد».

سولانا گفت: «قطعنامه جدید به هرحال تصویب شده است، با این‌حال ما همچنان می خواهیم که مسیر مذاکرات را نیز ادامه دهیم».

کمیسر سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا در ادامه گفت که طی روزهای اخیر تماسی با دکتر جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی و مذاکره کنتنده ارشد هسته‌ای کشورمان برای تعیین زمان مذاکرات نداشته‌‌است.

سخنان اخیر سولانا یک‌روز پس از آن مطرح می‌شود که آقای متکی وزیر امور خارجه کشورمان از آمادگی تهران برای ادامه مذاکرات با اتحادیه اروپا خبر داده بود.

همزمان دیوید میلی‌بند وزیر امور خارجه بریتانیا نیز روز دوشنبه بار دیگز از آمادگی گروه 1+5 برای ارائه بسته مشوق های اقتصادی و سیاسی به تهران سخن گفت، با این حال بار دیگر تاکید کرد که این مشوق‌ها در صورتی در اختیار ایران قرار می‌گیرد که این کشور از «مواجهه با جامعه جهانی درخصوص ادامه فعالیت‌های غنی‌سازی (اورانیوم) دست بردارد».

میلی‌بند در ادامه اظهارات ضدایرانی خود گفت: «ما امیدواریم قطعنامه قاطع هفته گذشته پیامی روشن برای ایران فرستاده باشد. ایران باید متوجه باشد که اجازه نخواهد داشت یک مسابقه تسلیحاتی بسیار خطرناک را در خاورمیانه آغاز کند، روندی که عواقبی بسیار خطرناک برای منطقه‌ای که دچار خشونت و آشوب است به همراه خواهد داشت». 

مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده‌اند که در قبال ارائه هیچ مشوقی حاضر به چشم‌پوشی از حق ملت ایران در برخورداری از چرخه کامل سوخت هسته‌ای نیستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین