کد خبر: ۷۲۲۵۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
تبلیغات

رشته‌های تحصیلی محبوب در کانادا

چهار مؤسسه کانادایی در میان صد مؤسسه برتر برای تحصیل در رشته ارتباطات و رسانه قرار دارد؛ این چهار مؤسسه عبارت است از: دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک‌گیل، دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه مونترآل.
رشته‌های تحصیلی محبوب در کانادا
آفتاب‌‌نیوز :

این روز‌ها در حال سنجیدن جوانب برای مهاجرت به کانادا و دستیابی به پیشرفت شغلی در این کشور هستید؟ شکی نیست که فرصت‌های بسیاری در بازار کار این کشور وجود دارد، مسلماً میزان حقوقی که در ازای انجام دادن کار مرتبط با دانش و تحصیلاتتان دریافت می‌کنید، یکی از معیار‌های مهم برای انتخاب شغل و رقم زدن پیشرفت شغلی است.

به همین دلیل برای آن‌که در تصمیم‌گیری کمکتان کنیم، کارشناسان ما در اپلای استار هفت شغل پردرآمد متخصصان دارای تحصیلات تکمیلی را برایتان فهرست کرده‌اند. در پاییز ۲۰۱۸ بالغ بر ۱.۷ میلیون محصل آماده برگشت به مراکز تحصیلی بودند. اقتصاد ناپایدار و تغییرات دنیای فناوری ایجاب می‌کرد که دانشجویان دانش و مهارت‌های‌شان را برای برآورده کردن خواسته‌های کارفرمایان و موفقیت در حوزه‌های مرتبط به کار بگیرند. تحصیلات دانشگاهی همچنان یکی از بهترین روش‌ها برای سازگار شدن با نیروی کار جهانیِ به سرعت در حال تکامل و دستیابی به موقیت شغلی مادام‌العمر است.

خوشبختانه دانشگاه‌های کانادا از اعتبار بین‌المللی بالایی نزد کارفرمایان برخوردار هستند. در گزارش ۲۰۱۸ رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها براساس قابلیت اشتغال، نام ۹ دانشگاه کانادایی به چشم می‌خورد و دانشگاه تورنتو برترین دانشگاهی است که کارفرمایان تمایل به استخدام دانش‌آموختگان آن دارند.

متخصصین ما در امر مهاجرت داده‌های موجود را بررسی کرده‌اند تا پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی را در کانادا پیدا کنند. آن‌چه در ادامه می‌خوانید، هفت رشته تحصیلی محبوب در میان دانشجویان بین‌المللی آینده است. اما چرا این رشته‌های تحصیلی در کانادا تا این حد پرطرفداراند؟

۱ ـ خدمات درمانی و پزشکی

تعجبی ندارد که خدمات درمانی و پزشکی محبوب‌ترین رشته تحصیلی در کانادا است. طبق تحقیقات ما، پزشکی در دوره تحصیلات تکمیلی و برای گرفتن تخصص نیز پرطرفدارترین رشته است. پزشکی به دلیل آینده شغلی روشن و موفقیت‌آمیز، دستمزد بالا و ماهیت ارزشمند و رضایت‌بخشی که دارد، محبوب‌ترین رشته تحصیلی در سراسر جهان به شمار می‌آید. ازاین گذشته همواره تقاضای بالایی برای متخصصان رشته‌های پزشکی وجود دارد و بنابراین احتمالاً پس از فارغ‌التحصیلی به راحتی می‌توانید کار پیدا کنید. یافتن شغل مناسب نگرانی مشترک بسیاری از دانشجویان سراسر جهان است، از‌این‌رو مسیر شغلی مطمئن و پایدار را می‌توان یکی از مزایای مهم تحصیل در رشته پزشکی محسوب کرد.

تحصیل پرستاری در کانادا نیز جز پرطرفدارترین انتخاب‌های دانشجویان می‌باشد. مسئولیت پرستاران متخصص بیشتر از مسئولیت پرستاران رسمی و کمتر از مسئولیت پزشکان است. برای تبدیل شدن به یک پرستار متخصص باید دوره‌های آموزشی تکمیلی را پس از اخذ مدرک کارشناسی رشته پرستاری پشت سر بگذارید. ضمناً می‌توانید در دوره کارشناسی ارشد رشته پرستاری هم تحصیل کنید، اما درهرحال برای تبدیل شدن به پرستار رسمی باید چند سال تجربه داشته باشید. پیش‌بینی می‌شود که بازار کار در بخش پزشکی و درمان، به ویژه با توجه به رو به پیری بودن جمعیت کانادا، همچنان پایدار باشد.

۲ ـ حقوق

تحصیل در رشته حقوق فراتر از حفظ کردن بند‌ها و تبصره‌های قانون اساسی یا از بر بودن قانون اساسی از اول تا آخر است. رشته حقوق بر آموزش صحیح متخصصان علاقه‌مند به منافع جامعه متمرکز است و حقوقدانانی را تربیت می‌کند که سعی می‌کنند از طریق اجرای قانون از جامعه دفاع کنند.

رشته‌های تحصیلی محبوب در کانادا

آینده شغلی دانش‌آموختگان رشته حقوق در کانادا بسیار درخشان است، چون تقریباً تمام شرکت‌ها، بنگاه‌ها و سازمان‌ها همکاری نزدیکی با حقوقدانان و وکلا دارند و در فرایند‌های تصمیم‌گیری با آنان مشورت می‌کنند. همچنین در مقام یک حقوقدان می‌توانید در یک شرکت حقوقی مشغول به کار شوید یا شرکت خودتان را تأسیس کنید.

۳ ـ حسابداری

انتخاب شغلی تخصصی که مبنای ادامه تحصیلتان در کانادا باشد، تصمیم‌گیری دشواری است که اصلاً نباید آن را سرسری بگیرید. با راهنمایی مناسب می‌توانید رشته مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید. هوش انواع مختلفی دارد؛ برخی با حرف و واژه رابطه بهتری دارند و برخی از سر و کله زدن با اعداد لذت می‌برند. پس اگر آمار، امور مالی یا اقتصاد را دوست دارید، توصیه می‌کنیم به حسابدار شدن فکر کنید.

۴ ـ مهندسی عمران

دوست دارید چشم‌انداز شهر را تغییر بدهید و روی پروژه‌های بتنی کار کنید؟ پس احتمالاً تحصیل در رشته مهندسی عمران مناسب شما است. نرخ کاریابی دانش‌آموختگان رشته مهندسی عمران در پنج سال گذشته ۱۰۰ % بوده است و تعداد شغل‌های مناسب برای فناوری‌های مهندسی عمران از تعداد دانش‌آموختگان این رشته فراتر رفته است.

مدیریت سایت‌های ساخت و ساز، تحلیل و طراحی زیرساخت‌های لوله‌کشی و اجرای پروژه‌های ساخت و ساز برای بنا‌ها و کار‌های ساختمانی دولتی را حین گذراندن دوره تحصیلات تکمیلی در رشته مهندسی عمران در یکی از دانشگاه‌های معتبر کانادا یاد می‌گیرید؛ همچنین تکنیک‌های نگهداری از جاده‌ها و خطوط ترافیکی را می‌آموزید. پس از دریافت مدرک می‌توانید برای شهرداری‌ها، خدمات ساختمانی عمومی یا خصوصی یا شرکت‌های ساخت و ساز کار کنید و مهندس مشاور شرکت‌های مهندسی باشید.

۵ ـ مدیریت ارشد کسب و کار

امیدوارید بهترین اتاق شرکت روزی دفتر کارتان بشود؟ انتخاب یک دانشکده کسب و کار معتبر برای تحصیلات تکمیلی می‌تواند اولین گام برای پای گذاشتن به چنین دفتری باشد. دانشکده بازرگانی ساودر، وابسته به دانشگاه بریتیش کلمبیا در رتبه‌بندی مک‌لین در رتبه اول قرار دارد. برای ثبت‌نام در دانشگاه ساودر یا هر دانشگده بازرگانی برتر دیگری باید نمره‌های بالایی در دبیرستان گرفته باشید و دوره‌های پیش‌نیاز را که معمولاً شامل ریاضیات و زبان انگلیسی می‌شود، با موفقیت پشت سر گذاشته باشید. برای مثال براساس گزارش ثبت‌نام سالانه دانشگاه بریتیش کلمبیا در سال تحصیلی ۲۰۱۸ ـ ۲۰۱۷، میانگین معدل متقاضیانی که به تازگی دبیرستان را تمام کرده بودند و موفق شدند در دانشگاه ثبت‌نام کنند، بالای ۹۰ درصد بود.

۶ ـ دامپزشک
کریس بل ز دوران کودکی آرزو داشت که دامپزشک بشود. البته از‌آن‌جا که کریس در یک مزرعه پرورش اسب در نزدیکی ایردری آلتا بزرگ شده بود، تجربه دست‌اولی در برخورد با حیوانات و تخصص دامپزشکی داشت. کریس می‌گوید: «همیشه شیفته دامپزشکانی بودم که به مزرعه‌مان می‌آمدند و درمان‌های مختلفی، مثل کشیدن دندان، واکسیناسیون یا بخیه زدن زخم اسب‌ها را انجام می‌دادند.» کریس در دوران دبیرستان در یک کلینیک دامپزشکی مشغول به کار شد و از دانشگاه ساسکاچوان فارغ‌التحصیل شد؛ سپس در کالج دامپزشکی وسترن پذیرفته شد. کریس دوره دستیاری فوق‌العاده‌ای را در بخش جراحی گذراند و سپس کلینیک مخصوص درمان اسب‌ها را در سال ۲۰۱۲ در وینیپگ راه‌اندازی کرد. دامپزشک شدن به معنای ده سال تحصیل بود، اما به نظر کریس کاملاً ارزشش را داشت. کریس با خنده می‌گوید: «هرگز فکرش را هم نمی‌کردم که بتوانم هر روز با اسب‌ها سر و کله بزنم و برای این کار دستمزد هم بگیرم. خوشحالم که رویای دامپزشک شدنم به حقیقت پیوسته است.»

رشته‌های تحصیلی محبوب در کانادا

۷ ـ مطالعات رسانه

مطالعات رسانه غالباً مرتبط با فیلم‌سازی، راه‌اندازی وب‌سایت شخصی، تحلیل و تفسیر روزنامه‌ها و طراحی نشریه است. چرا باید کانادا را برای تحصیل در این رشته انتخاب کنید؟

چهار مؤسسه کانادایی در میان صد مؤسسه برتر برای تحصیل در رشته ارتباطات و رسانه قرار دارد؛ این چهار مؤسسه عبارت است از: دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک‌گیل، دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه مونترآل. مطالعات رسانه یک رشته تحصیلی خلاقانه بر‌ای افرادی است که می‌خواهند در صنعت رسانه، برای مثال در بخش روابط عمومی، خبرنگاری، ویدئوگرافی، بازاریابی دیجیتال و نشر استخدام شوند. مطالعات رسانه رشته‌ای بسیار پرطرفدار و رقابتی است که برای ورود به آن باید تجربه کاری مرتبط داشته باشید. پیدایش رسانه‌های دیجیتال تقاضا را برای استخدام متخصصان برخوردار از مهارت‌های ارتباطی آنلاین افزایش داده است، چرا که بهره‌گیری از این مهارت‌ها امروزه برای تمام شرکت‌ها ضروری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
1
11
پولمون کجا بوده بخواهیم بریم کانادا؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
4
2
برنامه نویسی و معندسی کامپیوتر و علوم کامپیوتر و انفورماتیک محبوب ترینه تو دنیای مدرن اینا چیه نوشتین.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین