کد خبر: ۷۲۲۵۹۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره تشدید بحران کرونا بخاطر سقوط افغانستان

سازمان بهداشت جهانی روز سه شنبه هشدار داد که سقوط دولت افغانستان می‌تواند بحران کووید -۱۹ را بدتر کند زیرا تعداد زیادی از مردم در جریان تسلط طالبان آواره شده‌اند.
هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره تشدید بحران کرونا بخاطر سقوط افغانستان
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش "هیل"، تاریک جاسارویچ، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در جریان کنفرانس سازمان ملل متحد گفت: هرج و مرج در افغانستان پس از خروج نیروهای آمریکایی باعث ترس دیپلمات‌ها و شهروندانی شده است که به دنبال فرار از این کشور هستند و این امر حفظ اقدامات پیشگیرانه کرونا را دشوار کرده است.

وی افزود: بدیهی است، هنگامی که افراد در حال حرکت هستند، انجام تمهیدات فردی و جمعی برای جلوگیری از گسترش کرونا دشوار است و بنابراین نتنها خطر ابتلا به کرونا بلکه سایر بیماری‌های عفونی نیز افزایش می‌یابد.

او گفت: هرج و مرج در فرودگاه بین المللی کابل تأمین فوری تجهیزات مورد نیاز افغانستان را به تاخیر می‌اندازد و اختلال در خدمات پزشکی می‌تواند تأثیر بسیار مخربی داشته باشد.

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت توضیح داد: درگیری‌های جاری خسارت سنگینی به نظام پزشکی شکننده افغانستان که در بحبوحه همه گیری کووید -۱۹ با کمبود تجهیزات پزشکی و دارویی اساسی روبرو بوده است، وارد می‌کند.

جاسارویچ خاطرنشان کرد: واکسیناسیون کرونا در افغانستان کاهش یافته است و سازمان جهانی بهداشت برای افزایش واکسناسیون جمعیت، وضعیت امنیتی این کشور را زیر نظر دارد.

افغانستان تاکنون یک میلیون و ۸۱۰ هزار دوز واکسن به شهروندان خود تزریق کرده است. این مقدار به معنی ۴.۶۵ دوز واکسن برای هر ۱۰۰ هزار نفر است.

بر اساس داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز، افغانستان در ۲۸ روز گذشته بیش از ۱۰ هزار ۶۰۰ مورد ابتلا به کرونا و ۸۱۲ مورد مرگ را ثبت کرده است و در مجموع این کشور تاکنون ۱۵۲ هزار مورد ابتلا به کرونا و یک هزار و ۲۵ فوتی ناشی از این بیماری همه گیر را ثبت کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین