کد خبر: ۷۲۲۷۳۴
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰

اردوغان: آماده همکاری با طالبان هستیم

رئیس جمهور ترکیه برای همکاری در تامین آرامش مردم افغانستان، رفاه هم‌تباران تُرک در این کشور و حفاظت از منافع کشورمان اعلام آمادگی کرد.
اردوغان: آماده همکاری با طالبان هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه با رسانه‌های کشور به سوالات خبرنگاران درباره تحولات افغانستان پاسخ گفت.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وی در رابطه با حوادث اخیر افغانستان اظهار داشت: صرف نظر از این که چه کسی روی کار آید، ماندن کنار افغانستان در روزهای خوب و بد لازمه وفای به عهد و برادری است.

اردوغان در ادامه تاکید کرد: آماده هر گونه همکاری در زمینه تامین آرامش مردم افغانستان، رفاه هم‌تباران تُرک خود در این کشور و حفاظت از منافع کشورمان هستیم.

وی تصریح کرد: سربازان ما در افغانستان هرگز به عنوان نیروی جنگی خدمت نکرده‌اند. ما هرگز سربازان‌مان را به عنوان یک قدرت خارجی در آنجا ندیده‌ایم. حضور نظامی ترکیه در افغانستان باعث تقویت دولت جدید در عرصه بین‌المللی و تسهیل کار آن می‌شود.

اردوغان ضمن اشاره به اینکه پیش از این هم گفته بودیم که می‌توانیم با رهبران طالبان دیدار داشته باشیم امروز نیز بر همین عقیده هستیم، خاطرنشان کرد: از اظهارات معتدلانه رهبران طالبان استقبال می‌کنیم.

رئیس جمهور ترکیه‌ ضمن اشاره به خروج در مجموع 552 شهروند ترکیه از افغانستان، گفت: تامین امنیت و آرامش شهروندان‌مان در افغانستان اولویت اول ما است.

وی درباره وضعیت فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی در کابل، پایتخت افغانستان افزود: اکنون ما برنامه‌های خود را با توجه به واقعیت‌های جدیدی که در این زمینه ایجاد می‌شود، طراحی کرده و بر اساس آن مذاکرات‌مان ادامه دارد.

اردوغان همچنین از ملاقات با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان تا پایان این هفته و دیدار با ویلادمیر پوتین، همتای روس خود در آخر هفته خبر داد.

رئیس جمهور ترکیه درباره مقابله با مهاجرت غیرقانونی نیز اظهار کرد: در چهار استان مرزی‌مان با ایران آغری، حکاری، ایغدیر و وان دیوار ساخته خواهد شد، روند ساخت دیوارهای مرزی آغری و ایغدیر پایان یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین