کد خبر: ۷۲۲۹۷
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۸
در جمع دانشجویان دانشگاه تهران عنوان شد

محسن میردامادی: مجلس هفتم در رأس امور بود یا تحت امور؟

ترکیب مجلس از قبل مشخص شده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنرانی محسن میردامادی در مجمع سالیانه انجمن‌اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب در این مراسم که بعدازظهر امروز در تالار رجب‌بیگی دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد محسن میردامادی دبیرکل جبهه مشارکت، با اشاره‌ای تاریخی به مسائل دانشجویی در زمان شاه و بعد از انقلاب گفت: «طبیعتاً مستقل بودن انجمن اسلامی، صفت ممیزه آن است و انجمن اسلامی بهتر است محل فعالیت احزاب نباشد».

وی با اشاره به اشغال سفارت آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در بعد از انقلاب گفت که اشغال سفارت آمریکا یک اتفاق تعیین‌کننده در انقلاب ما بود سپس وی با اشاره به مسائل انقلاب فرهنگی گفت:«در جریان انقلاب فرهنگی، موضوع تعطیل شدن دانشگاهها با امام مطرح شد و ایشان با تعطیلی دانشگاهها موافق نبودند».

وی افزود: «به نظر من، به عنوان یک دانشجوی قبل از انقلاب، فعالیت دانشجویی، خیلی دشوارتر و سخت‌تر از گذشته است. ما قبلاً به عنوان انجمن اسلامی با شاه مبارزه می‌کردیم و طبعاً برانداز بودیم ولی فعالیتمان را انجام می‌دادیم. امروز مشکل اینجاست که ما با نظامی مواجه هستیم که آن را متعلق به خودمان می‌دانیم ولی نسبت به این نظام و تعلقات این نظام انتقادهای جدی داریم».

میردامادی ادامه داد: «مشکل دیگر ما نحوه برخورد ما با مسائل است و اینکه چگونه با آنها دست‌و پنجه نرم کنیم اگر با معیارهای خود انقلاب، اوضاع را بررسی کنیم هیچگاه مسیر انقلاب اینقدر دچار مشکلات جدی نبوده است. من تمامی سخنانم طبق نظرات امام است و دقیقاً سعی می‌کنم طبق نظرات ایشان صحبت کنم . میزان سنجش جمهوریت در یک کشور پارلمان آن کشور است».

دبیرکل جبهه مشارکت در ادامه گفت: «در وصیت‌نامه امام آمده‌است اگر کسی از نظامیان وارد سیاست شد بر عهده مجلس و رهبری است که با آن متخلف برخورد کنند یعنی جایگاه مجلس باید آنقدر قوی باشد که با نظامیان بتواند در صورت تخلف برخورد نماید».

رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس ششم اظهار داشت: «در مجلس هفتم تکلیف 190 کرسی از قبل مشخص شده‌بود و در مجلس هشتم هم همان حدود، تعیین تکلیف شده است و رقابت بین افراد یک جناح است و اگر این کار ادامه پیدا کند دیگر انتخابات، انتخاباتی که مردم در آن شرکت بکنند نیست؛ بلکه رای مردم را فقط به صورت تزئینی می‌خواهند و این بزرگترین انحراف در بعد از انقلاب بوده است. و بالطبع تحمل این موضوع برای ما بسیار سخت است».

نماینده سابق مجلس ششم ادامه داد: «امروز گفته می‌شود که نمایندگان مجلس ششم به خاطر نوشتن نامه به رهبری رد صلاحیت شدند در حالی که در مجلس دوم 99 نفر نماینده به امام نامه نوشتند که نخست‌وزیر میرحسین موسوی عوض شود که امام نپذیرفتند و آن را به صلاح ملت ندانستند ولی یک نفر از آن افراد به خاطر نامه به امام رد صلاحیت نشدند و در انتخابات بعدی شرکت کردند».

وی ادامه داد: «انتقاد به امور حق مردم عادی است اگر امروز نمایندگان را رد صلاحیت می‌کنند و به آنها می‌گویند یا توبه‌نامه بنویسید، اینکه نماینده نمی‌شود نماینده‌ای که مواظب باشد حرفی به وزارت اطلاعات نزند، حرفی به فلان فرمانده نزند، حرفی به فلان مقام نزند، حرفی به شورای نگهبان نزند که او را رد صلاحیت کنند آیا این چنین مجلسی می‌تواند مرکز قدرت باشد آیا این مجلس (اشاره به مجلس هفتم) در راس امور است یا تحت امور. اگر امروز عده‌ای از اصلاح‌طلبان را تائید صلاحیت می‌کنند برای این است که ضرر شرکت نکردن برای آنها بیشتر است و گرنه ترکیب مجلس از قبل مشخص شده است».

میردامادی ادامه داد: «تحصن نمایندگان مجلس برای چه بود؟ نمایندگان برای این تحصن کردند که 2000 نفر کاندیدا در انتخابات مجلس هفتم رد صلاحیت شده‌بودند. آنها اعتراض کردند، شنیده نشد و سپس تحصن کردند. آن 85 نفر نماینده مجلس ششم که این کار را کردند نگرانی‌شان از همین کاری بود که امروز در حال اتفاق افتادن است».

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ششم ادامه داد: «امروز هم اگر انتخابات آزاد باشد و صدا و سیما و همه آنها هم تبلیغات کنند و ما هم در برابر رای مردم قرار بگیریم خواهید دید که چه خواهدشد. پس اگر شما می‌گویید که مردم به ما پشت کرده‌اند پس چرا جلوی انتخاب مردم را می‌گیرید»؟

وی در پایان افزود:«انفعال در جامعه ما سم است و ما چاره‌ای نداریم که در یک دوره اصلاحی این گام را به صورت تدریجی برداریم. و ممکن است اگر متوجه نباشیم دچار انفعال و افراطی‌گری بشویم».

در این مراسم الهه کولایی، عبدا... نوری، و رضا حجتی نیز حضور داشتند و پس از آقای میردامادی، دکتر الهه کولایی شروع به سخنرانی کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین