کد خبر: ۷۲۳۰۱۱
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
بر اساس یک نظرسنجی،

اغلب مردم آمریکا بایدن را مناسب ریاست‌جمهوری نمی‌دانند

۵۲ درصد آمریکایی‌ها گفته‌اند که باورند ندارد بایدن ۷۸ ساله از نظر جسمی و روانی مناسب سمت ریاست جمهوری باشد.
اغلب مردم آمریکا بایدن را مناسب ریاست‌جمهوری نمی‌دانند
آفتاب‌‌نیوز :

همزمان با دفاع بایدن از تصمیم خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، کمتر از ۴۰ درصد رای‌دهندگان آمریکایی بر این باورند که جو بایدن وظایف ریاست‌جمهوری خود را انجام می‌دهد.

به گزارش نیویورک‌پست نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ۳۹ درصد رای‌دهندگان معتقدند بایدن کار یک رئیس‌جمهور را انجام می‌دهد و ۵۱ درصد نیز باور دارند که دیگران تصمیم‌گیری‌ها را انجام می‌دهند.

این در حالی است که نتیجه نظرسنجی مشابهی که پنج ماه قبل انجام شده بود، نشان می‌داد که این نسبت ۴۷ درصد به ۴۷ درصد است.

در نظرسنجی جدید ۵۲ درصد آمریکایی‌ها گفته‌اند که باورند ندارد بایدن ۷۸ ساله از نظر جسمی و روانی مناسب سمت ریاست جمهوری باشد.

موضوعی که بارها از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا مورد تاکید قرار گرفته بود اما با واکنش تند دموکرات‌ها و رسانه‌ها مواجه شده بود.

نظرسنجی دیگری که درباره محبوبیت بایدن انجام شده نیز نشان می‌دهد همزمان با سقوط کابل و تصرف افغانستان از سوی طالبان، محبوبیت بایدن در بین آمریکای‌ها به پایین‌ترین میزان در دوره ریاست‌جمهوری او رسیده است.

پس از اعلام تصمیم بایدن برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تا پایان ماه اوت، پیش‌روی طالبان در افغانستان آغاز شد و آنها به سرعت و بدون کوچکترین مقاومت ارتش کنترل ولایت‌های مختلف را در دست گرفتند.

آنها یکشنبه گذشته وارد کاخ ریاست‌جمهوری افغانستان شدند و می‌گویند قصد دارند امارت اسلامی تشکیل دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین