کد خبر: ۷۲۳۰۶۸
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵

تصاویر| مسابقات اربابان سلاح

بازی‌های بین‌المللی نظامی، یک رویداد نظامی سالانه هست که هرسال در کشور‌های مختلف انجام می‌شود. امسال ایران میزبان مسابقات بین‌المللی «اربابان سلاح» میباشد. بازی‌های نظامی اربابان سلاح یک دیپلماسی دفاعی هست که به صورت بین المللی برگزار و سبب هم‌افزایی نظامی میان کشور‌ها می‌شود.
تصاویر| مسابقات اربابان سلاح
آفتاب‌‌نیوز :

امیر آذر افزوز، ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری گفت: از سال ۲۰۱۹ در سطح دنیا ۸۱ کشور در این مسابقات شرکت کردند و جمهوری اسلامی ایران نیز از ابتدای آغاز این رویداد با اذن مقام معظم رهبری مجوز حضور در این رقابت‌ها را به‌دست آورد به طوری‌که دستور داده شد با تمام قدرت در این رزم‌نمایی شرکت کنیم.

وی افزود: در سال‌های گذشته که در این رویداد شرکت کرده‌ایم از واژه مسابقات استفاده می‌کنیم، درحالی که این رویداد، بازی‌های بین‌المللی هست و به خاطر ایجاد انگیزه و رقابت، مسابقات به آن اضافه شد.

امیر آذر افروز گفت: تمام نیرو‌های مختلف از جمله هوایی، زمینی و دریایی در این مسابقات شرکت می‌کنند و کل مسابقات در ۳۴ رشته انجام خواهد گرفت که هدایت و فرماندهی کل بازی‌ها توسط کشور مبتکر یعنی روسیه انجام می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: ایران نیز امسال در این مسابقات میزبان شاخه اربابان سلاح شده و کشور‌های بلاروس یا قزاقستان نیز میزبان مسابقات دیگر هستند، اما نهایتا در مراسم اختتامیه نتایج این المیپک نظامی مشخص و به طور همزمان در همه کشور‌ها اعلام خواهد شد.

امیر آذر افزوز تصریح کرد: یکی از نکات جالب توجه این بازی‌ها این است که، چون کشور‌های مختلف در کنار یکدیگر در این مسابقات شرکت می‌کنند تجارب فنی و عملیاتی خوبی را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند که نیرو‌های جمهوری اسلامی در این زمینه مملو از تجارب بسیاری از دوران دفاع مقدس هستند به همین خاطر برخورد نیرو‌های ارتش ایران با مسائل فنی برای دیگر کشور‌ها بسیار جالب است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین