کد خبر: ۷۲۳۰۹۵
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹

ماجرای خواستگار قلابی و سرقت از دختران دم‌بخت

چندی پیش نخستین شاکی که خانمی ۴۲ ساله ساکن شهرستان خلخال بود، با ارایه پرونده‌ای به پلیس آگاهی شهرستان ری مراجعه کرد. او درباره شکایت خود به پلیس گفت: «توسط شخصی به اسم سلمان بی‌هوش شدم. مقداری طلا به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیون تومان از من سرقت شده است.»
ماجرای خواستگار قلابی و سرقت از دختران دم‌بخت
آفتاب‌‌نیوز :

با اعلام این شکایت پرونده برای پی‌جویی و کشف جرم به دایره مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی ارجاع شد.

شاکی در باره جزئیات این ماجرا به مأموران پلیس گفت: «از طریق سایت همسریابی با مردی به اسم «سلمان» اهل شهرستان شیراز آشنا شدم. برای ملاقات به شهرستان خلخال آمد. پس از گفتگو، سلمان با جلب اعتماد و به انگیزه ازدواج من را سوار خودروی خود کرد. در طول مسیر یک لیوان نسکافه به من تعارف کرد. بعد از نوشیدن آن، بی‌هوش شدم. روز بعد در عوارضی تهران بصورت نیمه‌جان توسط اهالی محل پیدا شدم؛ بنابراین به بیمارستان انتقال یافتم. در آنجا بود که متوجه سرقت رفتن طلاهایم شامل النگو، گردنبند و گوشواره به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان و یک دستگاه تلفن همراهم شدم.»

شناسایی سارق دو زنه
با توجه به حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری متهم پرونده بصورت ویژه در دستور کار کارآگاهان قرارگرفت. در ابتدا هویت کامل متهم توسط کارآگاهان به‌دست آمد و مورد شناسایی قرار گرفت. یافته‌ها حاکی از آن بود که او در بیشتر شهر‌های کشور در حال تردد بوده و نقطه ثابتی برای اسکان ندارد.

بررسی‌های پلیسی حاکی از آن بود که سلمان دارای ۲ همسر است که یکی از آن‌ها ساکن مشهد بوده و فوت کرده است. دیگری نیز ساکن شهرستانی از توابع زنجان است. با اقدامات مستمر و بی‌وقفه سرنخ‌هایی از مخفیگاه متهم در شهرستان زنجان کشف شد. با هماهنگی قضائی او در یک عملیات ضربتی دستگیر شد. از مخفیگاه او مقادیر زیادی قرص‌های بی‌هوشی و تعدادی نسکافه که در بعضی از آنان باز و مجدداً چسب خورده بود، کشف شد.

اعتراف به سرقت‌های سریالی
پس از انتقال سلمان به پایگاه، در تحقیقات بعمل آمده ابتدا منکر هرگونه جرمی بود. در نهایت وقتی خود را در محاصره قرائن و مستندات دیده ناچارا لب به اعتراف گشود. او علاوه بر سرقت از شاکی به شیوه بی‌هوشی، به ۵ سرقت دیگر از خانم‌ها به شیوه و شگرد مشابه اعتراف کرد. این مرد با همه مالباختگان در سایت همسریابی آشنا می‌شد. بعد هم به بهانه ازدواج دست به سرقت می‌زد. او در بازجویی‌ها به سرقت در شهرستان‌های اسلامشهر، اراک و کرمان اعتراف کرد. پس از اطلاع‌رسانی دستگیری متهم به فرماندهی انتظامی استان‌های مربوطه هر ۵ مالباخته به این پلیس مراجعه و سلمان را شناسایی کردند.

در ادامه اموال مسروقه مالباختگان به ارزش تقریبی ۶۰۰ میلیون تومان برآورد شد. نسکافه‌های کشف شده از متهم که در آن‌ها باز و مجدداً چسبانده شده بودند برای بررسی آزمایشگاهی و نوع مواد موجود درآن به مرکز تشخیص هویت ارسال شد. برابر گزارش کارشناسان آزمایشگاهی مرکز تشخیص هویت مشخص شد نسکافه‌های مکشوفه حاوی داروی بی‌هوشی بوده است. متهم برای سوژه‌های خود آماده کرده است.

سردار «علیرضا لطفی» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: «با توجه به احتمال ارتکاب سرقت‌های دیگر به شیوه و شگرد مشابه در دیگر استان‌ها مراتب دستگیری او به فرماندهان انتظامی سراسر کشور اطلاع‌رسانی شد. با دستور قضائی برای تکمیل تحقیقات، متهم تحت نظر قرار گرفته است.»

منبع: شهروند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین