کد خبر: ۷۲۳۲۳۹
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷

با گریس، ربات انسان نمای پرستار آشنا شوید

شرکت "هانسون رباتیک" که به دلیل توسعه ربات "سوفیا" مشهور است اخیرا رباتی دیگر به نام "گریس"(Grace) توسعه داده که این ربات نیز مانند سوفیا قادر به انجام کارهای زیادی است.
با گریس، ربات انسان نمای پرستار آشنا شوید
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش سی ان ان، "سوفیا"(Sophia) ربات انسان نمایی است که توسط شرکت هنگ‌کنگی "هانسون رباتیک" طراحی و توسعه یافته‌ است و برای ظاهر و رفتار انسان مانندش مشهور شده است اما رباتی که این شرکت اخیرا طراحی و از آن رونمایی کرده، "گریس" نام داشته و برای بخش بهداشت و درمان تولید شده است.

ربات گریس همانند یک دستیار برای پزشکان عمل می‌کند و مجهز به چند حسگر از جمله یک دوربین حرارتی برای تشخیص دمای بدن و نبض بیمار است تا به پزشکان در تشخیص راحت و ارائه درمانی مناسب برای بیمار کمک کند.

این ربات انسان نما برای بیماران نیز همانند همراه عمل می‌کند و در مراقبت از افرادی مانند سالمندان نیز بسیار ماهر است. گریس به سه زبان انگلیسی، ماندارین و کانتونی مسلط است.

ماندارین یک گروه از زبان‌های چینی است که در قسمت‌های شمالی و جنوب غربی چین صحبت می‌شود. کانتونی گونه رسمی و معیار زبان چینی یوئی است که از شهر گوانگ‌ژو (کانتون) و مناطق اطرافش در جنوب شرق چین ریشه گرفته و زبان گفتاری بیش از ۸۰ میلیون نفر در این مناطق است.

گریس همچنین قادر به شرکت در فعالیت‌های اجتماعی است و می‌تواند گفتار درمانی انجام دهد. "دیوید هانسون"(David Hanson) موسس شرکت "هانسون رباتیک" گفت: ربات‌هایی مانند گریس به عنوان دستیاری برای پزشکان در نظر گرفته شده‌اند اما نمی‌توانند جایگزین پزشکان باشند. استفاده از هوش مصنوعی و رباتیک در توسعه این ربات سبب شده تا آن بتواند اطلاعات مهمی درباره بیمار را جمع‌آوری و در اختیار پزشکان قرار دهد.

شرکت هانسون رباتیک تولید انبوه ربات گریس و سوفیا را در پایان سال جاری میلادی آغاز خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین