کد خبر: ۷۲۳۲۶۷
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹

فاجعه مرگ نزدیک به ۷۰۰ بیمار کرونایی

امروز نزدیک به ۷۰۰ بیمار بر اثر کرونا جان باختند و همزمان هلال احمر اعلام کرد شانزدهمین محموله واکسن وارداتی را به وزارت بهداشت تحویل داده است.
فاجعه مرگ نزدیک به ۷۰۰ بیمار کرونایی
آفتاب‌‌نیوز :

امروز ۶۸۴ بیمار کرونایی جان باختند. این وضعیت دقیقا همان چیزی است که زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران گفت: کشور از جمله تهران در خیز پنجم، همچنان در تب و تاب بیماری کرونا است.

متاسفانه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۶ هزار و ۴۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵ هزار و ۷ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۱۱۴ نفر رسید. در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۸۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۲ هزار و ۳۸ نفر رسید. تا کنون سه میلیون ۹۳۲ هزار و ۴۷۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۷ هزار و ۶۶۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۲۷ میلیون و ۸۵۵ هزار و ۴۷۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

در این شرایط است که پلیس راهور اعلام کرده به زودی محدودیت تردد بین جاده ای برداشته می شود. معاون اجتماعی پلیس راهور گفت: منع ترددها به صورت جدی تا پنجم شهریور ماه اجرا می‌شود و همه مجوزهای تردد از سوی فرمانداری‌ها تا قبل از ۲۴ مرداد ماه باطل است و فقط مجوزهایی که بعد از این تاریخ صادر شده آن هم با ذکر مدت زمان معلوم اجازه تردد بین استانی دارند.

حتی نیروهای مسلح هم پای کار آمده اند و تا بیش از یک میلیون بیمار کرونایی را در مراکز درمانی تحت پوشش خود معالجه کرده اند. در این رابطه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بیش از ۸۰ هزار بیمار بستری و بیش از یک میلیون بیمار سرپایی مبتلا به کرونا در مراکز درمانی نیروهای مسلح درمان شده‌اند.

درباره مسایل مربوط به کرونا و نیروهای مسلح هم سردار سلامی سخنرانی داشته است. فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه افزایش تولید واکسن کرونا را با جدیت پیگیری می‌کنیم، گفت: چه تضمینی وجود دارد که آمریکا واکسن فلج‌کننده به ما ندهد و ملت ما را در آینده با مشکل مواجه نکند؟

متاسفانه در وضعیتی که کرونا امان مردم را بریده است کسانی پیدا شده اند تا کاسبی خود را در این زمانه رونق دهند. در این رابطه رییس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: یکی از کارمندان بیمارستان شهید محمدی بندرعباس دستگیر و مقدار قابل توجهی داروی درمان کرونا از منزل وی کشف شد. ظاهرا این فرد داروهای سرقتی را در بازار آزاد به قیمت بسیار بالایی به نیازمندان این داروها می فروخته است.

در موضوع واکسیناسیون امروز اخبار مهمی داشتیم. یکی از مهمترین اخبار می گفت بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده در فرانسه، احتمال ابتلای یک فرد واکسینه‌شده به بیماری کووید ۱٩ هشت برابر کمتر از احتمال ابتلای افرادی است که واکسن کرونا را هنوز دریافت نکرده اند.

هرچند برخی از افرادی که واکسن دریافت کرده اند از عوارض این واکسنها سخن می گویند، ولی واقعیت این است که منفعت واکسنها بسیار بیشتر از عوارض آنهاست. توضیح سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره عوارض واکسن‌های تزریق‌شده نشان می دهد چگونه می توان با عوارض واکسنها مقابله کرد. علیرضا رییسی اعلام کرد در کشور تا پایان مهرماه با واردات ۶۰ میلیون دز واکسن، واکسیناسیون افراد بالای ۳۰ سال انجام می‌شود.

در رابطه با واکسیناسیون در نوبت دوم هم یک داروساز در خراسان جنوبی گفت: توصیه می‌شود که واکسن‌های کرونا جایگزین یکدیگر نشوند و در مطالعاتی واکسن آسترازنکا و فایزر به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار گرفته‌اند که نتایج بسیار خوبی داشته است، اما در مورد سایر واکسن‌ها چنین توصیه‌ای نشده است و باید دوز دوم هم مشابه دوز اول تزریق شود.

خوشبختانه وزارت بهداشت اعلام کرد سامانه salamat.gov.ir برای ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا متولدین ۱۳۵۰ و ماقبل بازگشایی شد.

ظاهرا منبع اصلی تامین این واکسنها از محل واردات است و امروز هم اعلام شد شانزدهمین محموله واکسن کرونا تهیه شده توسط جمعیت هلال احمر حاوی یک میلیون و ۱۱۰ هزار دُز واکسن، امروز یکشنبه ۳۱ مردادماه، در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین