کد خبر: ۷۲۳۲۷۷
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶

طالبان والی کابل و مسؤول امنیت آن را برکنار کردند/ آزادی بیش از ۷۰۰ زندانی

طالبان امروز، یکشنبه والی کابل از رهبران برجسته این جنبش و نیز مسؤول امنیت پایتخت را بدون دلیل برکنار کردند.
طالبان والی کابل و مسؤول امنیت آن را برکنار کردند/ آزادی بیش از ۷۰۰ زندانی
آفتاب‌‌نیوز :

یک منبع طالبان که نامش را فاش نکرد به العربی الجدید گفت، طالبان امروز حکم برکناری مولوی عبدالرحمان منصور، والی کابل، از رهبران برجسته طالبان و پسر فرمانده معروف مولوی نصرالله منصور را صادر کردند و ملا شیرین را به جای او گماشتند.

طالبان همچنین مولوی غالب مسؤول امنیت کابل را برکنار و به جای او مولوی عبدالله فرمانده میدانی اقلیم هلمند را منصوب کردند.

به گفته این منبع، مولوی شیرین در افغانستان نبود و او از رهبران سیاسی مستقر در پاکستان بود که به کابل بازگشت کرده و بلافاصله به عنوان والی ولایت کابل منصوب شد.

این منبع افزود: امام مولوی عبدالله فرمانده میدانی اقلیم هلمند از اولین کسانی بود که وارد کابل شدند.

این منبع از دلیل واقعی این عزل و نصب‌ها صحبتی نکرد در حالیکه انتصاب‌های اولیه به صورت شتابزده انجام گرفت و برای دوره موقت بوده است زیرا طالبان زمانی که به صورت غیرمنتظره وارد کابل شدند اقدام به برخی انتصابات به دلیل کنترل وضعیت کردند.

در این حین، طالبان ۷۰۸ تن از نیروهای امنیتی افغان را که در زندان‌های طالبان در چهار ولایت هلمند، غزنه، نیمروز، فاریاب بودند، آزاد کردند.

طالبان افزودند، این تعداد از نیروهای امنیتی در زندان‌های طالبان بودند و طالبان عفو عمومی در بین کارمندان دولت اعلام و در اقدام بعدی آنها را آزاد کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین