کد خبر: ۷۲۳۹۹۴
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳

هشدار بایدن به ایران در دیدار با بنت

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه به نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل گفت که دیپلماسی نخستین گزینه او است اما اگر تلاش وی برای احیای توافق هسته‌ای ایران با شکست روبرو شود، گزینه‌های دیگر را در نظر می‌گیرد.
هشدار بایدن به ایران در دیدار با بنت
آفتاب‌‌نیوز :

بایدن این اظهارات را در حالی مطرح کرد که این دو نخستین ملاقات حضوری خود را از زمان انتخاب شدن بنت به سمت نخست وزیری انجام دادند.

بایدن در کاخ سفید به بنت گفت: «ما دیپلماسی را در اولویت قرار می‌دهیم و می‌بینیم که ما را به کجا می‌رساند اما اگر دیپلماسی شکست بخورد، آماده هستیم که به گزینه‌های دیگر روی بیاوریم.»

با این حال جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که بایدن در حال بررسی چه گزینه‌های دیگری است از اظهارنظر خودداری کرد.

بنت با هدف ممانعت از بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای به واشنگتن سفر کرد. توافق هسته‌ای با ایران در سال ۲۰۱۵ و در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما امضا شد اما بعدها آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ از این توافق خارج شد.

بنت گفت که او با استراتژی خاص خود برای به ادعای او «خنثی‌سازی جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران» آمده است و به‌طور خصوصی با بایدن صحبت خواهد کرد. 

بنت گفت: «در حال حاضر که ما اینجا نشسته‌ایم ایرانیان سانتریفیوژهای خود را در نطنز و فردو می‌چرخانند و ما باید آن را متوقف کنیم و هر دو موافق هستیم.»

بنت مخالفت خود را با توافق با ایران نشان داد و استدلال کرد که تهران در حال حاضر در زمینه غنی‌سازی اورانیوم پیشرفت کرده است و رفع تحریم‌ها منابع بیشتری را برای حمایت از دشمنان اسرائیل در منطقه به ایران می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین