کد خبر: ۷۲۴۰۸۲
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴

موافقت ناجا با تردد کامیون در جاده چالوس

فرماندار شهرستان چالوس اعلام کرد: نیروی انتظامی با تردد کامیون و کامیونت حامل مواد اولیه و محصولات واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی غرب مازندران در برخی از روزهای هفته در جاده کندوان موافقت کرد.
موافقت ناجا با تردد کامیون در جاده چالوس
آفتاب‌‌نیوز :

تردد انواع کامیون در جاده ۱۶۰ کیلومتری کوهستانی کندوان از چالوس تا تهران به دلیل وضعیت خاص این محور ارتباطی از جمله باریک بودن ممنوع بوده است این جاده که حدود ۸۰ کیلومتر ان جزء حوزه استحفاظی مازندران و بقیه نیز مربوط به استان البرز است بیش از ۱۵ تونل کوچک و بزرگ و تعدادی پل در طول مسیر دارد.

شهرک صنعتی مرزن آباد در مسیر این جاده قرار گرفته و جاده کندوان هم نزدیک ترین راه ارتباطی غرب استان مازندران با پایتخت است.

سید رسول حسینی روز شنبه گفت: منع تردد خودروهایی نظیر کامیون و کامیونت برای حمل مواد اولیه و محصولات واحدهای تولیدی شهرک صنعتی مرزن آباد در مسیر جاده کندوان یکی از دغدغه های همیشگی صنعتگران این منطقه بود و به همین خاطر اغلب فعالان و تولید کنندگان در این شهرک ناگزیر بودند مواد اولیه و کالاهای تولیدی شان را از طریق جاده هراز ، رشت و یا فیروزکوه جابه جا کنند که مسافت طولانی با پایتخت هزینه گزافی را به این قشر مولد تحمیل می کرد.

این مسئول اظهار کرد: در پی بازدیدهای متعدد نماینده فقیه در مازندران و برگزاری نشست مسئولان استانی و کشوری در این زمینه، و همچنین پی گیری و نامه نگاری برای دریافت مجوز تردد کامیونت و کامیون برای حمل مواد اولیه و نیز کالاهای تولیدی شهرک صنعتی، نتیجه داد و سرانجام نیروی انتظامی کشور در هفته گذشته با ارسال نامه ای به فرمانداری چالوس موافقت خود را با تردد این خودروها اعلام کرد.

فرماندار چالوس با اشاره به انسداد سه روز در هفته جاده کندوان گفت: یکی از علت های انسداد مقطعی جاده کندوان برای ایمن سازی و تعمیر این مسیر ارتباطی تا ۲۰ شهریور ماه امسال است در جریان این انسداد قرار است با انجام عملیات پیچ بری، تعریض و ... در نقاطی از این مسیر پرتردد مشکلی برای آمد و شد خودروهای نیمه سنگین مشکلی ایجاد نشود.

حسینی ابراز امیدواری کرد که با تردد خودروهای نیمه سنگین از این مسیر و جا به جایی کالاهای تولیدی و مواد اولیه، از نظر وقت و هزینه به نفع تولید کنندگان این منطقه باشد.

شهرک صنعتی مرزن آباد به گستره حدود ۶۲ هکتار و برخورداری از ۹۲ واحدتولیدی در فاصله حدود ۱۵ کیلومتری جنوب مرزن آباد واقع شده و از این تعداد واحدهای تولیدی حدود ۵۵ باب روند فعالیت آن ها در مرحله ساخت قرار دارد.

شهرستان چالوس با جمعیتی دست کم ۱۳۰ هزار واقع در غرب مازندران از سه نقطه شهری و ۱۵۰ نقطه روستایی برخوردار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین