کد خبر: ۷۲۴۱۴۱
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲
معاون علوم پزشکی گیلان عنوان کرد

سویه های کرونا در گیلان فعال است/ مثبت شدن ۵۰ درصد تست های روزانه

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه همچنان روزانه ۵۰ درصد تست های کرونایی ما مثبت است، گفت: متاسفانه فعالیت سویه های کرونا از جمله ویروس دلتا در استان ادامه دارد.
سویه های کرونا در گیلان فعال است/ مثبت شدن ۵۰ درصد تست های روزانه
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر آبتین حیدرزاده با اشاره به وضعیت نزولی ابتلا به کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: هفته گذشته نسبت به هفته قبل تر وضعیت بهتری داشتیم و روند کاهشی بیماران بستری روزانه خیلی آرام آغاز شده است.

وی با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته ۲۲۵ بیمار جدید کرونایی را در استان گیلان بستری کردیم، افزود: همچنین ۱۷۰۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و حال ۱۹۷ بیمار بد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از کاهش ۱۵ درصدی تعداد کل بیماران بستری نسبت به هفته گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: نباید فریب این سیر کاهشی را بخوریم، زیرا این کاهش به معنی خروج ویروس از جامعه ما نیست.

حیدرزاده، با بیان اینکه همچنان روزانه ۵۰ درصد تست های کرونایی ما مثبت است، گفت: متاسفانه فعالیت سویه های کرونا از جمله ویروس دلتا در استان ادامه دارد و لذا رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه از سوی اصناف بسیار مهم است.

وی کاهش میزان بیماری را نیازمند همکاری همه آحاد مردم دانست و اضافه کرد: داشتن ماسک، دوری از اجتماعات، پرهیز از دورهمی و شستن دست ها با آب و صابون همچنان باید انجام شود تا کرونا نگیریم و به دیگران ویروس منتقل نکنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین