کد خبر: ۷۲۴۲۱۷
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰

چه کسی جانشین محسن رضایی می‌شود؟

گفته می‌شود سعید جلیلی، محمد حسین صفارهرندی و علی احمدی گزینه‌هایی هستند که شانس تکیه زدن بر صندلی دبیری مجمع را دارند.
چه کسی جانشین محسن رضایی می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

با حضور محسن رضایی در معاونت اقتصادی دولت، حالا سوال مهم این است که چه کسی جایگزین او در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌شود؟

محسن رضایی از سال ۱۳۷۶ تاکنون دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام را بر عهده داشت. رضایی در بیش از دو دهه حضور در دبیرخانه مجمع تحولات زیادی در آن ایجاد کرد.

او در برخی موارد از جمله مخالفت مجمع با تصویب لوایح مربوط به اف‌ای تی اف در مجمع نقش کلیدی داشته است.

با پیوستن رضایی به دولت حالا گمانه زنی‌هایی درباره جانشین او در دبیرخانه مجمع مطرح است.

برخی در شبکه‌های اجتماعی از احتمال قرار گرفتن علی لاریجانی به جای محسن رضایی در دبیرخانه مجمع سخن می‌گویند، اما به نظر نمی‌رسد این گمانه‌زنی صحت داشته باشد.

در این بین نام سه گزینه دیگر بیشتر مطرح است. گفته می‌شود سعید جلیلی، محمد حسین صفارهرندی و علی احمدی گزینه‌هایی هستند که شانس تکیه زدن بر صندلی دبیری مجمع را دارند.

سعید جلیلی که سابقه دبیری شورای عالی امنیت ملی را در کارنامه خود دارد پس از کناره‌گیری در انتخابات ریاست جمهوری به نفع ابراهیم رئیسی تاکنون از سوی او به دولت دعوت نشده است.

برخی می‌گویند او ممکن است به دبیری شورای عالی امنیت ملی منصوب شود، اما هیچ نشانه‌ای در این باره وجود ندارد.

با توجه به اینکه جلیلی عضو مجمع است ممکن است یکی از گزینه‌های جانشینی رضایی باشد.

گزینه دیگر محمد حسین صفار هرندی است. وزیر ارشاد دولت احمدی‌نژاد که سابقه سردبیری روزنامه کیهان و حضور در معاونت سیاسی سپاه پاسداران را در کارنامه خود دارد.

اما گزینه سوم نیز علی احمدی نماینده پیشین مجلس در دوره هفتم و جانشین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام است. او سالهاست به عنوان دبیر کمیسیون‌های مختلف مجمع فعالیت می‌کند و شناخت خوبی از ساختار مجمع دارد. با این حال او چندان چهره‌ای شناخته شده‌ای به حساب نمی‌آید.

گزینه‌های دیگری هم در رسانه‌ها مطرح است، از محمدرضا باهنر گرفته تا پرویز داودی اما همه اخبار در این رابطه در حد گمانه‌زنی است.

منبع: فرارو
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین