کد خبر: ۷۲۴۳۶۴
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸

تفاوت اختلال پرخوری و پراشتهایی عصبی در چیست؟

کارشناس ارشد روان‌شناسی گفت: افراد دارای اختلال پرخوری برخلاف پراشتهایی عصبی پس از حمله‌ پرخوری به رفتارهای جبرانی دست نمی‌زنند.
تفاوت اختلال پرخوری و پراشتهایی عصبی در چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

سعیده جباری در رابطه با اختلال پرخوری، اظهار کرد: افراد دچار این اختلال، رفتارهای خوردن پرخوری تکرارشونده دارند که در خلال آن‌ها میزان زیادی از غذا را طی مدت کوتاهی می‌خورند.

وی در رابطه با تفاوت اختلال پرخوری و پراشتهایی عصبی، افزود: برخلاف پراشتهایی عصبی، این بیماران پس از حمله‌ پرخوری به رفتارهای جبرانی دست نمی‌زنند، گفتنی است دوره‌های پرخوری اغلب در خفا و خلوت فرد اتفاق می‌افتد.

این کارشناس با بیان اینکه اختلال پرخوری، شایع‌ترین اختلال خوردن است، تصریح کرد: این اختلال در ۲.۵ درصد بیمارانی که به دلیل چاقی به دنبال مراقبت پزشکی برمی‌آیند و در ۵۰ تا ۷۵ درصد افراد دچار چاقی شدید دیده می‌شود.

کارشناس ارشد روان‌شناسی در رابطه با علت اختلال پرخوری، گفت: هنوز علت اختلال پرخوری مشخص نیست اما سبک‌های‌ شخصیتی برونگرا و تکانشی با این اختلال مرتبط هستند.

جباری با بیان اینکه پرخوری ممکن است در دوره‌های استرس بروز کند، خاطرنشان کرد: افراد ممکن است از پرخوری برای کاهش اضطراب و تسکین خلق افسرده‌ خود استفاده کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین