کد خبر: ۷۲۴۴۱۴
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷

خطرات عجیب "دلتا" برای کودکان/ این علائم را جدی بگیرید!

رییس بیمارستان کودکان دکتر محمد کرمانشاهی با اشاره به عوارض خطرناک کرونا برای کودکان، بر لزوم شناسایی به موقع علائم این بیماری در کودکان و اقدام برای درمان هرچه سریعتر آنها تاکید کرد.
خطرات عجیب
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر فریبا ویسی با اشاره به گستردگی علائم کرونای دلتا در کودکان گفت: این علائم شامل تب، سرفه، لرز، اسهال، آبریزش بینی، استفراغ، بی اشتهایی، دل درد، بی قراری، گلودرد و ... است.

وی افزود: در بسیاری کودکان علائم گوارشی فراوانی بیشتری دارد و شامل دل درد و دل پیچه و اسهال و... است.

وی با اشاره به بی توجهی اغلب والدین نسبت به این علائم گفت: اکثر والدین با این توجیه که کودک آنها حمام کرده، جلوی کولر خوابیده، مسمومیت غذایی پیدا کرده و ... وجود این علائم را نادیده گرفته و اقدامی در جهت تشخیص و درمان بیماری کرونا انجام نمی دهند.

ویسی تصریح کرد: این انکار وجود کرونا موجب می شود که بیماری ظرف دو سه روز در کودکان پیشرفت کرده و والدین زمانی کودک را به مراکز درمانی می رسانند که بیماری پیشرفت بسیاری دارد.

وی با اشاره به عوارض بسیار کرونا در کودکان گفت: سویه جدید کرونا به همان میزان که برای بزرگسالان خطرناک است، برای کودکان هم خطرناک است و شاهد بروز عوارض بیماری در کودکان هستیم.

رییس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی درگیری های کبدی، سکته قلبی، خونریزی های مغزی و ... را بخشی از عوارض بیماری کرونا در کودکان عنوان کرد وافزود: اگر والدین برای درمان کودک خود دیر اقدام کنند، احتمال بروز این عوارض تشدید می شود.

وی افزود: مواردی داشته ایم که کودک شش ساله با فلج کامل مراجعه کرده و با برسی صورت گرفته مشخص شده بر اثر ابتلا به کرونا دچار خونریزی مغزی شده است.

ویسی تصریح کرد: در دو سه هفته اخیر مورد دیگری داشتیم که دختر بچه ای که به نسبت وضعیت عمومی خوبی هم داشت با شکایت درد خفیف در ناحیه قفسه سینه مراجعه کرد که مشخص شد بر اثر ابتلا به کرونا دور قلبش را مایع گرفته که خوشبختانه توانستیم به موقع مداخله کنیم، وگرنه احتمال سکته قلبی در چند روز آینده محتمل بود.

رییس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی با بیان اینکه کرونا در کودکان هم کشندگی دارد، گفت: اخیرا یک مورد سکته مغزی در یک کودک شش ساله مبتلا به کرونا داشتیم که منجر به فوت او شد.

وی تصریح کرد: با توجه به این شرایط والدین باید نسبت به علائم کرونا در کودکان خود حساس باشند و با شناسایی به موقع نسبت به درمان آن اقدام کنند.

وی افزود: تنها در مردادماه امسال حدود چهار هزار کودک مشکوک به کرونا به این بیمارستان مراجعه کرده اند و والدین باید بدانند که شیوع کرونا در کودکان هم به میزان بزرگسالان محتمل و خطرناک است.

ویسی یادآور شد: بسیاری عوارض کرونا هنوز شناخته شده نیست، چرا که ما تنها حدود 18 ماه است این بیماری را می شناسیم و قطعا گذشت زمان می تواند جنبه های پنهان این ویروس را برای ما آشکار کند و بهترین راه فعلا و در این شرایط پیشگیری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین