کد خبر: ۷۲۴۴۶۹
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵

تداوم افزایش نسبی دمای تهران/ هوای ‌پایتخت ناسالم برای گروه‌های حساس

تداوم روند افزایش نسبی دما در استان تهران تا فردا (۱۰ شهریور) و کاهش کیفیت هوای ‌پایتخت و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس طی امروز (۹ شهریور) ‌پیش‌بینی می‌شود.
تداوم افزایش نسبی دمای تهران/ هوای ‌پایتخت ناسالم برای گروه‌های حساس
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، روند تدریجی افزایش نسبی دما تا فردا (۱۰ شهریور ماه) ‌پیش‌بینی می‌شود و به‌دلیل شرایط ‌پایداری جوی، افزایش نسبی غلظت برخی آلاینده‌های جوی به‌ویژه «ازن» در بعضی ساعات روز مورد انتظار است که رخداد کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس در نواحی ‌پرتردد شهری و مناطق صنعتی دور از انتظار نیست.

پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۹ شهریور ماه) در مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از افزایش ترافیک صبحگاهی، عدم وزش باد مؤثر و نیز انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

کاهش تندی باد طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود می‌کند علاوه براین با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن» در برخی مناطق احتمال افزایش غلظت این آلاینده در ساعات بعدازظهر و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت. تداوم پایداری جوی و افزایش تردد خودروها تا اواخر وقت باعث افزایش غلظت ذرات معلق می‌شود و درنتیجه برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود، هرچند وزش باد مؤثر در ساعات پایانی پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود نسبی کیفیت هوا را به‌ دنبال خواهد داشت.

صبح فردا ( ۱۰ شهریور ماه) افزایش ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد مؤثر باعث افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و در برخی مناطق پرتردد وضعیت نامطلوب کیفیت هوا حاکم می‌شود. تداوم این شرایط جوی طی روز تاحدودی از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری می‌کند همچنین احتمال افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق وجود خواهد داشت.

حاکمیت جو نسبتا آرام تا اواخر وقت فردا (۹ شهریور ماه) باعث تجمع آلاینده‌ها و به‌تبع آن برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق خواهد شد، هرچند با افزایش نسبی تندی باد در ساعات پایانی، تاحدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۱۰۶ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۸ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین