کد خبر: ۷۲۴۵۷۰
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹

شرط پاکستان برای کمک به طالبان

وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد که اگر طالبان خواستار کمک بین المللی است، باید به حقوق بشر احترام بگذارد.
شرط پاکستان برای کمک به طالبان
آفتاب‌‌نیوز :

شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان گفت که طالبان باید بدانند که پس از در دست گرفتن کنترل افغانستان به حمایت جامعه بین المللی نیاز خواهند داشت.

به گزارش آرتی عربی، قریشی افزود: اگر طالبان درک کند که برای ثبات کشور به کمک های بشردوستانه و اقتصادی نیاز دارند، پس باید به حقوق بشر و هنجارهای بین المللی احترام بگذارند.

اظهارات قریشی در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای آلمانی خود هایکو ماس در اسلام آباد، یک روز پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان بیان شد.

هایکو ماس نیز به نوبه خود گفت که با وجود تعهد طالبان برای تشکیل دولت فراگیر و احترام به حقوق بشر، خواهیم دید که آیا آنها به این تعهدات عمل خواهند کرد یا خیر.

وی گفت: آلمان در حال آماده سازی برای خروج افراد بیشتری از افغانستان به محض بازگشایی فرودگاه است و امیدوار دارد این اتفاق در یک زمان معقول رخ دهد.

ماس در سفیر چهار روزه با تمرکز بر اقدامات تخلیه در افغانستان از پنج کشور بازدید می کند.

این سفرها که شامل بازدید از ترکیه ، ازبکستان ، تاجیکستان و قطر نیز می شود، تنها چند روز پس از پایان تخلیه نظامی آلمان در افغانستان صورت می گیرد.

بر اساس اعلام وزارت دفاع آلمان این کشور ۵۳۲۴ نفر را از حداقل ۴۵ کشور مختلف از افغانستان خارج کرده است. با وجود این، هزاران نفر هنوز در تلاش هستند تا افغانستان را ترک کنند.

گروه طالبان ۱۷ مرداد کنترل کابل و قدرت افغانستان را در دست گرفت و از آن روز تاکنون چندین هزار نفر از اتباع خارجی و افغان ها این کشور را ترک کردند و امروز آخرین مهلت خروج نیروهای آمریکایی از این کشور بود.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین