کد خبر: ۷۲۴۶۳۱
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹

هشدار درباره مصرف قطره نفازولین

مصرف خودسرانه نفازولین برای پیشگیری و درمان بیماری کرونا در افراد عادی موجب افزایش فشارخون و در خانم‌های باردار و شیرده، مشکلات جدی ایجاد می‌کند.
هشدار درباره مصرف قطره نفازولین
آفتاب‌‌نیوز :

از ورود کرونا دو سال می‌گذرد، در این مدت، ناشناخته بودن این ویروس، بازار شایعاترا داغ‌تر کرده است، شایعاتی که ترس را القا می‌کنند.

طی روز‌های اخیر با انتشار صدای ضبط شده یک فرد غیر گروه پزشکی در فضای مجازی مبنی بر توصیه به مصرف قطره چشمی نفازولین برای پیشگیری و درمان بیماری کووید۱۹ متاسفانه تمایل به مصرف این دارو در بین مردم افزایش چشمگیری یافته است.

این دارو‌ها هیچ گونه اثر ضد ویروسی ندارند و هیچ شواهد علمی مبنی بر مفید بودن قطره‌ها و یا اسپری‌های بینی ضد احتقان (دکونژستانت) در پیشگیری و یا درمان بیماری کووید۱۹ وجود ندارد.

تنها در مواردی که بیمار دچار احتقان بینی یا چشمی ناشی از بیماری کووید۱۹ شده باشد استفاده از دارو‌های ضد احتقان بینی یا چشمی با دوز مناسب به صورت کوتاه مدت و تحت نظر پزشک می‌تواند به رفع علائم احتقان (گرفتگی بینی یا چشمی) کمک کند و بیماران مشکوک به عفونت کووید۱۹ باید توسط پزشک معالجه شوند و بررسی‌ها و درمان‌های لازم بسته به شرایط بیمار انجام گردد.

استفاده خودسرانه این دارو‌ها می‌تواند منجر به افزایش فشار خون، افزایش ضربان قلب، گشاد شدن مردمک و حساسیت به نور، تشدید احتقان (مصرف بیش از ۳ روز) و بی قراری شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین