کد خبر: ۷۲۴۷۶۵
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵

بزرگترین محموله واکسن کرونا در راه ایران

به گفته معاون فنی گمرک ایران، چهل و دومین محموله واکسن کرونا مقارن با ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه صبح امروز، پنجشنبه ۱۱ شهریور وارد کشور شد.
بزرگترین محموله واکسن کرونا در راه ایران
آفتاب‌‌نیوز :

مهرداد جمال ارونقی، گفت: این محموله شامل ۱ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دز واکسن آسترازنکای چینی از سبد کوواکس بوده که تشریفات گمرکی آن بلافاصله در پای پرواز انجام و در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود: با ترخیص و ورود این محموله واکسن وارداتی، تعداد واکسن‌های وارداتی کرونا از ۳۰ میلیون دز گذشت و به ۳۰ میلیون و ۳۴۹ هزار و ۲۱۰ دز رسید.

ارونقی در خاتمه خاطر نشان کرد: طبق بررسی‌های صورت پذیرفته، بزرگترین محموله واکسن وارداتی کرونا تاکنون، ظرف ۲۴ ساعت آینده وارد کشور می‌شود که اطلاعات تکمیلی در این خصوص، پس از انجام تشریفات گمرکی محموله بصورت حمل یکسره و از پای پرواز، اطلاع‌رسانی خواهد شد (خبرگزاری صدا وسیما).

روز گذشته دستیار وزیر امور خارجه از واردات پنج میلیون دز واکسن کرونا خبر داده بود.

رضا زبیب، دستیار وزیر امور خارجه کشور در صفحه توییتر خود از واردات پنج میلیون دوز واکسن کرونا خبر داد و نوشت: با همت همکاران، کمک وزارت بهداشت و لطف خدا، فردا ۵ میلیون دوز واکسن میرسد. از یازدهم تا نوزدهم شهریور، هفته پُر واکسنی خواهد بود.

پیش از این نیز علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تصور می شود که با احتساب واکسن‌‌هایی که در حال حاضر در اختیار داریم، مجموعاً حداقل ۲۰ میلیون واکسن در شهریور ماه و حدود ۳۰ میلیون واکسن هم با توجه به اقدامات خوبی که انجام شده در مهر ماه به دستمان می‌‌رسد که سرعت واکسیناسیونمان بالا خواهد رفت (تسنیم).

تولید داخلی واکسن کفایت نمی‌کند

همچنین بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در یک گفتگوی تلویزیونی با بیان اینکه قراردادها بسته و واریز پول برای واردات واکسن کرونا انجام شده است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که تا پایان مهر بتوانیم حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون دوز واکسن کرونا را وارد کنیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تهیه واکسن تنها از منابع داخلی کفایت نمی‌کند، خاطرنشان کرد: بزرگترین راه حل برای جلوگیری از گسترش کرونا، واکسیناسیون است. اولویت دولت سیزدهم مساله کرونا و واکسیناسیون است و همه در دولت هم‌صدا هستند. حدود ۶۰ میلیون نفر بالای ۱۸ سال باید واکسینه شوند و با احتساب دو دز واکسن برای هر نفر، به ۱۲۰ میلیون دوز واکسن نیاز داریم.

وی افزود: تا الآن در کشور حدود ۲۷ میلیون دز واکسن زده‌ایم که ۱۹ میلیون، دز اول و ۸ میلیون هم دوز دوم را دریافت کرده‌اند. با این حساب هنوز به ۹۳ میلیون دز واکسن نیاز داریم‌. واردات خوب خواهد شد و باید سرعت پیدا کند. در مورد انجام واکسیناسیون باید آن را مردمی کنیم و از همه کمک بخواهیم و فقط پرسنل وزارت بهداشت نمی‌توانند این کار عظیم را انجام دهند. کارهای خوبی در استان‌ها انجام شده است. در بازدیدم از اهواز دیدم که یک حسینیه‌ را برای این امر اختصاص داده بودند و همه نفرات جز یک رابط ما از خود حسینیه بودند. واکسن زدن کار ساده‌ای است اما باید ثبت اطلاعات رعایت شود؛ بنابراین مردم باید به ما در واکسیناسیون کمک کنند (تسنیم).

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین