کد خبر: ۷۲۴۷۶۹
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷

شهادت یک مرزبان در بانه

فرماندار بانه از شهادت یک مرزبان در این شهرستان به دست گروه‌های مسلح خبر داد.
شهادت یک مرزبان در بانه
آفتاب‌‌نیوز :

اسماعیل رستم‌پور فرماندار بانه گفت: شامگاه گذشته مرزبانان هنگ مرزی بانه حین پایش و مراقبت از نوار مرز، در منطقه مرزی گله سوره این شهرستان با گروه‌های مسلح درگیر شدند.

وی اضافه کرد: در این درگیری استوار دوم رضا سپهوند با رشادت و مقتدارنه در برابر اشرار مسلح و ضد انقلاب ایستادگی کرد و مجروح شد که به دلیل شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرماندار بانه به خبرگزاری ایرنا گفت: آیین تشییع این شهید والامقام ساعت ۱۰ امروز در هنگ مرزی بانه با حضور جمعی از مسئولان، خانواده‌ شهدا و همرزمانش برگزار می شود و سپس پیکر مطهرش برای خاکسپاری به زادگاهش خرم‌آباد در استان لرستان منتقل خواهد شد.

رستم‌پور در پایان ضمن تبریک و تسلیت به خانواده این شهید والامقام و همرزمانش یادآور شد: سلحشوران مرزبانی جانانه از مرزها دفاع می کنند و قطعا راه این شهیدان بزرگوار و دیگر شهدا در دفاع از کشور و ارزش‌های نظام و انقلاب ادامه دارد.

شهرستان مرزی بانه در فاصله ۲۷۰ کیلومتر سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

خبرگزاری فارس نیز درباره شهادت این مرزبان نوشته است: عصر روز گذشته ‌‌‌‌در درگیری مرزبانان با قاچاقچیان مسلح احشام یکی از مأموران ناجا به درجه رفیع شهادت نائل شد. در یک عملیات تعقیب و گریز و مقابله با قاچاقچیان مسلح، مرزبانان بانه موفق به جلوگیری از اعمال مجرمانه آنها شد.

در این درگیری که با صلابت نیروهای پلیس مرزبانی صورت گرفت متاسفانه استواردوم «رشید سپهوند» از ناحیه شکم و پهلو مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به علت شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

گفتنی است که تلاش پلیس برای انهدام باندهای قاچاقچیان ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین