کد خبر: ۷۲۴۹۲۶
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸

تعیین اولین سفیر اسرائیل در بحرین

پس از ورود اولین سفیر بحرین به فلسطین اشغالی، منابع عبری‌زبان خبر دادند که رژیم صهیونیستی نیز اولین سفیر خود را در بحرین تعیین کرده است.
تعیین اولین سفیر اسرائیل در بحرین
آفتاب‌‌نیوز :

منابع عبری‌، شامگاه پنجشنبه، خبر دادند که تل‌آویو پس از عادی‌سازی روابط با بحرین در سال گذشته میلادی، اولین سفیر خود را در منامه تعیین کرده است.

خبرگزاری «معا» به نقل از منابع عبری‌زبان در این خصوص خبر داد که «خالد یوسف الجلاهمه» اولین سفیر بحرین در سرزمین‌های اشغالی نیز برای انجام مأموریت خود این هفته وارد تل‌آویو شده است.

تل‌آویو «ایتان نائیه» فردی که به مدت هشت ماه ریاست موقت هیأت دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در امارات را برعهده داشت،‌ به عنوان سفیر جدید خود در بحرین تعیین کرده است.

ایتان نائیه پیشتر به عنوان دستیار مدیر وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی، رئیس دفتر قبرس این رژیم و مشاور ویژه امور ترکیه و یونان فعالیت کرده است.

او همچنین در میان سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ به عنوان سفیر رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان و در سال ۲۰۱۳ به عنوان سفیر این رژیم در انگلیس و در میان سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ در همان پُست در ترکیه حضور داشته است.

زمانی که ایتان نائیه در ترکیه به عنوان سفیر رژیم صهیونیستی فعالیت داشت، آنکارا او را در پی تجاوز تل‌آویو به غزه اخراج کرد و روابط دو طرف در این مرحله وارد بحران دیپلماتیک شد چراکه نیروهای امنیتی ترکیه برای انجام بازرسی از سفیر رژیم صهیونیستی خواسته بودند که کفشش را در بیاورد؛ اقدامی که تل‌آویو از آن با عنوان «تحقیر»‌ یاد کرد.

از سوی دیگر، طبق گزارش‌ها، «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی استوارنامه اولین سفیر بحرین را تحویل گرفته و با او گفت‌و‌گویی درباره توسعه روابط با بحرین داشته است.

لاپید در این گفت‌و‌گو بیان کرده است که یقین دارد افتتاح سفارت بحرین گامی به سوی آنچه صلح حقیقی در خاورمیانه خواند، خواهد بود. او همچنین مدعی شد که کشورهای دیگری به جمع سازشکاران خواهند پیوست.

پایگاه عبری‌زبان «والا» نیز در این ارتباط گزارش داد که پیش‌بینی می‌شود یائیر لاپید در اوایل ماه سپتامبر جاری برای افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی وارد منامه،‌ پایتخت بحرین، شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین