کد خبر: ۷۲۴۹۶۳
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷

آتش در ارتفاعات جنگلی جهان‌نما کردکوی کامل مهار شد

فرماندار شهرستان کردکوی گفت که با تلاش حدود ۲۰۰ نفر از عوامل امدادی در ۲۴ ساعت گذشته و با حاکم شدن مه غلیظ و رطوبت ۱۰۰ درصدی از عصر امروز/ جمعه /آتش در ارتفاعات جنگلی منطقه حفاظت شده جهان نما کردکوی خاموش شد .
آتش در ارتفاعات جنگلی جهان‌نما کردکوی کامل مهار شد
آفتاب‌‌نیوز :

ابراهیم قدمنان افزود با تلاش شبانه روزی نیرو‌های نظامی محیط زیست و منابع طبیعی هلال احمر و بومیان منطقه آتش در مناطق مغزی و پیرامون تاجین دشت منطقه حفاظت شده جهان نما پس از ۲۴ ساعت خاموش کردند.

وی گفت: در زمان حاضر رطوبت در منطقه جهان نما حدود ۱۰۰ درصد و مه شدیدی در منطقه حاکم است و تا ساعاتی دیگر شاهد بارش باران در ارتفاعات شهرستان کردکوی خواهیم بود.

قدمنان ادامه داد: در برآورد‌های اولیه حدود ۱۵۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی جهان نما به صورت لکه‌ای و تجمیعی دچار حریق شد و به گفته کارشناسان موردی از تلفات حیات وحش مشاهده نشد.

فرماندار کردکوی افزود: در این حریق صد‌ها اصله درخت کچف کاج و ارس طعمه حریق شد به گفته وی سخت گذر بودن منطقه و وزش باد سبب طولانی شدن عملیات اطفا حریق شد.

یک فروند بالگرد از صبح امروز در جابجایی نیرو و آب به کمک نیرو‌های عملیاتی منطقه آمد.

حوالی ساعت ۱۳ امروز منطقه مغذی جهان نما با پوشش گیاهی درختان ارس، کاج و کچف دچار حریق شد

جهان نما از قدیمی‌ترین مناطق حفاظت شده زیرپوشش مدیریتی حفاظت محیط زیست کشور است و در ردیف مناطق چهارگانه این سازمان به شمار می‌رود.

منطقه حفاظت شده جهان نما با وسعتی بیش از ‎ ۳۰هزار هکتار در حوزه گرگان و کردکوی واقع است که حدود ۲۰هزار هکتار آن در حوزه استحفاظی شهرستان کردکوی درغرب گلستان قرار دارد.

از نظر وضعیت جغرافیایی بیشتر منطقه جهان نما کوهستانی بوده و ارتفاع آن از ‎ ۶۰۰متر در مرز شمالی اطراف شصت کلا تا سه هزار و ‎ ۸۶متر در کوه تل انبار در شرق منطقه و جنوب روستای زیارت متغیر است.

جنگل‌های گلستان با ۴۵۲ هزار هکتار وسعت به طول ۲۶۰ کیلومتر از گلوگاه در شرق مازندران آغاز شده و تا روستای گلیداغ شهرستان مراوه‌تپه در منتهی الیه شرق استان گلستان ادامه دارد.

کردکوی در ۲۷ کیلومتر غرب گرگان واقع است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین